בלעדי לכלכליסט
שדה דב ייסגר ביולי? לא אם שואלים את ארקיע וישראייר
ארקיע, שהובילה את המאבק נגד סגירת שדה התעופה, ממשיכה לשווק כרטיסי טיסה לציבור למועדים שאחרי סגירתו המתוכננת ביולי 2019, וכך גם ישראייר
על אף החלטת ממשלה הקובעת את מועד סגירתו של שדה דב ל־1 ביולי 2019, ממשיכות חברות התעופה ארקיע וישראייר לשווק לציבור כרטיסי טיסה משדה דב לאילת ובחזרה גם מיולי ואילך. החברות סרבו להגיב לפניית "כלכליסט" באשר לסיבה להתנהלותן, וגם לא חשפו כמה כרטיסים מכרו לתאריכים המדוברים.
- מנכ"ל ישרוטל: "סגירת שדה דב היא ברמה של פיגוע באילת"
- עיריית אילת לביהמ"ש: מי הם בעלי הקרקעות "המסתוריים" בגוש הגדול בת"א
- הכנסת אישרה את חוק שדה דב: מאפשר לבחון שוב את מועד הפינוי
ל"כלכליסט" נודע כי בימים אלה בוחנים במשרדי התחבורה והמשפטים, וכן ברשות התעופה האזרחית, את משמעות התנהלות החברות, וייתכן כי בקרוב יבחרו להתערב.
"מישהו בחברות התעופה חושב שאין חוק במדינת ישראל", אמר גורם ממשלתי עמו שוחחנו. "אם תוגש נגד החברה תביעת פיצויים מצד נוסעים שייפגעו קשה לי לראות איך הם מתגוננים מולה". לדבריו, ייתכן כי החברות ינסו להעביר את רוכשי הכרטיסים משדה דב לטיסות חלופיות מנמל התעופה בן גוריון, אולם לא בטוח שהתנהלות זו תגן עליהן מפני תביעות, בפרט במצב שבו היה ידוע להן זמן רב מראש כי שדה התעופה לא אמור להיות פעיל.
בתוך כך, הגישו בתחילת השבוע רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ורשות שדות התעופה (רש"ת) תביעה על 41.7 מיליון שקל נגד ארקיע, בטענה כי לא שילמה בשנים האחרונות דמי שימוש בשדה דב.