$
רכב

טוארג החדש: מנקר עיניים, שווה כל שקל

רכב הכביש־שטח החדש של פולקסווגן טוב לאין ערוך מהגרסה הקודמת והמאכזבת. הוא מרשים, שקט ונוח לנהיגה, מעולה בשטח, תא הנוסעים שלו הוא אחד המשוכללים שהציג יצרן רכב ומערכת הבטיחות שלו מושלמת. החסרונות הבולטים: הוא לא היברידי, מזהם ועולה חצי מיליון שקל

תומר הדר 22:4906.01.19

 

 


 

 

עשו לעצמכם טובה: אם הפרוטה מצויה בכיסכם, קנו לכם פולקסווגן טוארג. זה אחד מרכבי הכביש־שטח היוקרתיים הטובים ביותר שמשווקים כיום בישראל. אף שפולקסווגן טוארג אינו רכב יוקרתי. ואף שאין לו כלל שורת מושבים שלישית. ואף שאין לו מערכת הנעה היברידית. ואף שהוא עולה חצי מיליון שקל. ועוד ועוד.

 

פולקסווגן היתה מאז ומתמיד מותג רכב עממי. לא לחינם קוראים לה פולקס ואגן, רכב העם. השם המקורי, מכונית ה"עוצמה באמצעות שמחה" שנהגה בימים אפלים בהיסטוריה, נזנח משיקולים שיווקיים נרחבים הקשורים בתבוסת הנאצים במלחמת העולם השנייה, כך שפולקסווגן נותרה עממית, עד טוארג.

  

 

פולקסווגן טוארג החדש. תא הנוסעים מרשים בהרבה מהעיצוב החיצוני פולקסווגן טוארג החדש. תא הנוסעים מרשים בהרבה מהעיצוב החיצוני צילום: עמית שעל

 

 

טוארג הראשון היה הניסיון המוצלח מאוד של פולקסווגן להתחרות ביצרני רכבי היוקרה. והוא הצליח. טוארג השני היה הניסיון הפחות מוצלח של פולקסווגן להתחרות מול יצרני רכבי היוקרה. הוא היה מפוספס, מכוער, לא ממוקד ולא ממש מיועד להתחרות מול גל רכבי הכביש־שטח של מרצדס, לקסוס ודומותיהן.

  

מבט מבפנים מבט מבפנים צילום: עמית שעל

 

 

טוארג השלישי הוא סיפור שונה לחלוטין. קודם כל, הוא רכב מתבלט. יותר מדי מתבלט: גריל כרום קדמי ענק ברוחב של שולחן ביתי. חישוקי כרום ענקיים בגודל של צלחות לוויין. מראה כללי מיועד לדבר לכל מי שיש לו כסף. הכיוון ברור: זה לא בדיוק פולקסווגן, כי פולקסווגן זה עממי. זה לא בדיוק גרמני, כי גרמני זה רע אחרי אי אלו פרשות של זיהום אוויר. זה גלובלי ומחמיא לבעלי ממון. וזה נאה, אך לא ממש הרפתקני.

 

פייר, תא הנוסעים של פולקסווגן טוארג הרבה יותר מרשים מהחלק החיצוני. פולקסווגן משקיעה בשנים האחרונות הון עתק בכניסה לתעשיית האוטו־טק, וכל מכונית שלה שמוצגת כיום מיועדת להיות בראש ובראשונה מצגת למשקיעים — פלטפורמה שמיועדת להמחיש אילו טכנולוגיות רכשה היצרנית.

 

לא תהיה זו טעות לטעון שתא הנוסעים של טוארג הוא אחד הטכנולוגיים ביותר שהוצגו על ידי יצרן. לא הטוב שבהם, אך ללא ספק הטכנולוגי בהם. ראשית, עמדת השליטה של הנהג היא מהטובות בתעשייה: חלקו המרכזי של תא הנוסעים נשלט על ידי מסך מגע בגודל של מסך מחשב שולחני. לא מדובר כאן במסך לשם רושם, אלא במסך הכולל ממשק סופר־שימושי השולט במאות פונקציות של הרכב. הממשק דורש הסתגלות ועלול להפריע למי שאינו מגיע לטוארג מצויד באוריינטציה טכנולוגית, אך ההתאקלמות מהירה ונוחה.

 

רשימת הפונקציות שבהן שולט המסך כוללת הרמה של המרכב, שליטה במערכת בקרת אקלים רב־אזורית, שליטה במערכות ניווט, דיווח על העברת נתונים וכמובן מערכות בטיחות סמי־אוטונומיות, בכלל זה מערכת שבולמת את טוארג בנסיעה לאחור, כמה תוכניות תאורה פנימית, מערכת שמע מדהימה. מלבד זאת, גם לנהג יש צג, בתוך לוח המחוונים, הכולל גרסה ממוזערת של מאות ואולי אלפי הקונפיגורציות של טוארג. הכל נהיר, ברור, מיידי. סליחה אאודי, לפולקסווגן יש ממשק הרבה יותר טוב. אגב, גם המושבים מעולים. לפחות שתי השורות הקדמיות. שורה שלישית אין, וספק אם בכלל יש בה צורך. ילדים לא באמת נדחסים לשורת המושבים השלישית של רכבי יוקרה. זה לא קורה.

 

טוארג מצויד במנוע טורבו דיזל 3 ליטרים. המנוע מפיק 286 כוחות סוס. אפשר לצפות למערכת הנעה היברידית. אפשר לצפות למערכת הנעה סמי־חשמלית, שתאפשר לטוארג לנסוע עשרות קילומטרים על חשמל. לאאודי יש רכב כביש־שטח כל־חשמלי מדהים. טוארג שותה סולר מסריח. בשוק היוקרה הכלל פשוט: חשמל שווה זול. כלי רכב חשמליים וסמי־חשמליים מקבלים הטבת מס, אחרת אין טעם לקנות אותם. לטוארג אין קלף כזה בשרוול.

 

מה שכן, עם הסולר המסריח יש לו מערכת הנעה מרשימה במיוחד: אם נתעלם לרגע מאי אלו שערוריות, קונצרן פולקסווגן יודע לבנות דיזל, וטוארג אינו יוצא דופן. יש שקט בתא נוסעים, ויש שקט בתא נוסעים של מכוניות יוקרה. אוזניים עם כסף רגישות יותר לרעשים. ובטוארג בקושי תשמעו כאלה. אך זה לא רק הרעש, זה ביצוע: טוארג, כחבילה, יודע לעשות דברים שרכבי יוקרה עדיין לא למדו. אולי בפולקסווגן מתאמצים יותר, אך ההרמוניה שבה הגרמני הענק מצליח לנוע מרשימה. יש לו מערכת מתלי אוויר. אפשר להרים אותו, אפשר להוריד אותו, אפשר גם לרדת איתו לשטח. ירדנו. במפתיע, טוארג יודע לנסוע ממש טוב בשטח. יש כלי רכבים שמצוידים במתלי אוויר שהופכים קשים יותר כשמגביהים את הרכב — עניין של פיזיקה. לא טוארג. הוא נוח כמעט בכל מצב, נותן למסה לעשות את שלה, תוקף סיבובים במהירויות מגוחכות בלי לאבד גרם של שלווה. מדובר ברכב שנותן לנהג שילוב נדיר מאוד בין שלוות נפש, תחושת בטיחות ואמון ביכולת של המכונה הודות לתחושת מוצקות כללית שקשה להסביר למי שאינו יושב בטוארג ברגע הזה בכביש מפותל במהירות מצחיקה ונהנה מהשקט.

 

וזה לא הכל: לטוארג יש מערכות בטיחות מקוריות מעולות. יש כלי רכב שמצוידים במערכות בטיחות. יש כלי רכב שמצוידים במערכות בטיחות מתקדמות. ויש כאלה עם מערכות כמו של טוארג, שעובדות עם הנהג בהרמוניה משלימה. ההשקעה של פולקסווגן בתחום האוטו־טק משתלמת כאן בענק. המערכות לא רק בולמות בשעת הצורך או מסיטות את ההגה בשעת סכנה. הן משלימות את הנהג באופן מעורר השתאות. נותנות פידבקים קטנים ולעתים כמעט לא מורגשים של תיקוני נתיב באמצעות ההגה, של בלימות עדינות לנוכח סכנה מתקרבת, שום דבר לא פתאומי ושום דבר לא מלאכותי. מרגישים בטוארג כמו ברכב שהוא באמת השלב הבא בין נהיגה אנושית לנהיגה אוטונומית.

  

טוארג החדש. מראה שמיועד לדבר למי שיש לו כסף טוארג החדש. מראה שמיועד לדבר למי שיש לו כסף צילום: עמית שעל

 

חוזרים להתחלה. טוארג הראשון חצה בקלות את הגבול בין עממיות ליוקרה הודות לפנייה ללקוחות שלא רצו להיראות במרצדס או באאודי. טוארג החדש נמצא עמוק בטריטוריית היוקרה, אך עדיין מתומחר זול מהמתחרים הנושאים סמל גרמני יוקרתי מקדימה. על הסמל העממי הוא מפצה ברמת ביצוע מרשימה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x