תחזית טכנולוגית
שוק הסטרימינג יתנפח, ואז יתכווץ
חברות דיסני והאחים וורנר יצטרפו לשוק הצפייה הישירה ובועת התוכן תגיע לשיאה; כבר עכשיו ישנן כמה וכמה פלטפורמות וידאו בסטרימינג, שאינן זולות לא למנויים ולא לספקים. כמו כן, נראה שקונסולידציה בתחום היא בלתי נמנעת
- כמו באמריקה: הבחירות קרובות, ואיתן גם הפייק ניוז
- לעצור את הפיקוח: 2019 תהיה שנת המבחן של צוקרברג
- תנאים לניצחון: סין תעבור להובלה מול ארה"ב
כתוצאה מכך, השנה הקרובה צפויה לחזות בשיאה של בועת התוכן וכן בסימנים ראשונים להתפוצצותה. כבר עתה הפיצול בין פלטפורמות התוכן השונות מכביד על כיס הצופה האמריקאי, שמשלם 20-40 דולר למנוי חודשי לשירות סטרימינג. לפי ההערכות, גם מכורי טלוויזיה כבדים לא ישלמו עבור יותר משלוש פלטפורמות, כנראה אלו שיגישו את היצע התכנים הרב ביותר. שנית, עלות הפקת תוכן מקורי יקרה להחריד, כפי שחושף החוב התופח של נטפליקס.
בשבועות האחרונים עלו רמזים ראשונים לעתיד לבוא, לאחר שדווח שפייסבוק פנתה ל-HBO ולגורמים נוספים בתעשייה בהצעה לשמש כפלטפורמת הסטרימינג שלהם. החבירה תאפשר לפייסבוק לשמר משתמשים בזמן שהמותג שלה בשפל, בשעה שחברות הכבלים יוכלו להוציא את תפעול פלטפורמת הסטרימינג לשחקן חיצוני תוך שמירה על בידול לכאורה.
במובנים רבים, החבירה נראית בלתי נמנעת: HBO היא חלק מתאגיד טיים וורנר ששוויו כ-70 מיליארד דולר; פייסבוק שווה יותר מ-400 מיליארד דולר ומתקשה להרים שירות סטרימינג אטרקטיבי משלה. גם אפל, עם שווי טריליון הדולר שלה, עובדת על פלטפורמת וידאו מסתורית כבר שנים, שעד כה ניפקה תוצרים בינוניים בלבד.
ריבוי הפלטפורמות בתחום ועלויות ההפקה הגבוהות מכתיבים קונסולידציה. השאלה היא מי תהיה הראשונה להירכש ובידי מי. פייסבוק וגוגל, שאין להן פלטפורמות תוכן מקור בתשלום, הן מתמודדות אפשריות, אך ייתכן שגם אפל ואמזון יבחרו ברכישה גדולה שתספק להן קפיצה משמעותית.