$
בארץ

מה נסגר עם גשר יהודית: גורלו של גשר המריבה ייקבע בבית המשפט

המאבק בין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לשר התחבורה ישראל כץ ולחרדים על העבודות בשבת עיכב את העבודה על הגשרון להולכי רגל למועד לא ידוע. בינתיים העדיף השר לסיים את העבודות לחשמול הרכבת

ליאור גוטמן 06:5631.12.18

סיפור גשר יהודית מקפל בתוכו במידה רבה את מה שלקוי במדינה מבחינת תכנון תשתיות, דאגה למשתמשים בכביש, מלחמות השבת ומאבקי אגו בין שר לראש עיר. תקציר הפרקים הקודמים: בעשור הקודם החליטה עיריית תל אביב להקים גשרון להולכי רגל באורך 110 מטר בין הרחובות יגאל אלון לשדרות יהודית. נדרשו לעירייה לא פחות מ־10 שנים בשביל להרים את הגשרון הזה.

 

 

 

והנה, באמצע קמפיין הבחירות של רון חולדאי בבחירות לראשות העירייה, הוא הודיע כי הוא מתכוון לסגור את נתיבי איילון לשישה סופי שבוע רצופים במטרה להשלים את בניית הגשר, שהיה אמור להיפתח לציבור בשנת 2020. למרבה התמיהה, ביקשה המשטרה מטעמי בטיחות לסגור את נתיבי איילון, בכלל זה מחלפים שאינם קרובים לגשר.

 

הדמיה של גשר יהודית המתוכנן. היה אמור להיפתח ב־2020 הדמיה של גשר יהודית המתוכנן. היה אמור להיפתח ב־2020 צילום: חן אדריכלים

 

שר התחבורה ישראל כץ הטיל וטו על העבודות בטענה שחשמול מסילת הרכבת בתל אביב חשוב יותר ואי אפשר לסגור את הנתיב פעמיים, גם בשביל גשר יהודית וגם בשביל חשמול הרכבת, ויש סדר עדיפויות. המפלגות הדתיות קיבלו בשביעות רצון את המהלך של כץ, שלא הסכים לשבור את הסטטוס קוו של עבודות בשבת, וכך התגלגלו הדברים לבתי המשפט עד היום.

 

ומה קרה בינתיים? עברה חצי שנה, והצדדים עדיין מתכתשים בבית המשפט. קורות הגשר כבר היו יכולות לעמוד אם אף אחד לא היה מתערב. בינואר אמור משרד התחבורה להשיב לבג"ץ למה הוא אינו מאפשר את בניית הגשרון לאלתר, בעקבות עתירה שהגישה עיריית תל אביב.

 

ישראל כץ. לא הסכים לשבור את הסטטוס־קוו ישראל כץ. לא הסכים לשבור את הסטטוס־קוו צילום: אוהד צויגנברג

 

 

ובינתיים קבעה הרכבת כמה סופי שבוע שבהם היא תסגור את המסילה בסופי שבוע כדי לחשמל את הרכבת. ומה עם הגשר? אם בית המשפט יאשר, ונתיבי איילון האחראית על הפרויקט תרצה בכך, היא תתאים את לוח הזמנים של בניית הגשר לחשמול המסילה, ואם לא, תושבי תל אביב ימשיכו לחכות לגשר גם בעשור הבא.

 

אז מתי ייבנה הגשר ומתי הוא ישרת את הולכי הרגל? המציאות העגומה היא שגם אם היו מניחים את קורות הגשר במועדן הוא עדיין לא היה שמיש לרשות הציבור השנה. יתרה מזאת - גם כשהעבודות יושלמו מדובר בגשר עם הצללה חלקית בלבד: שמש קופחת בקיץ, קור וגשמים בחורף.

 

הבחירות בפתח, והשר כץ כבר לא יאשר לחולדאי דבר. המשימה תוטל על השר שייכנס למשרד התחבורה בממשלה הבאה, והציבור ימשיך לצעוד על גשר השלום בניסיון להבין למה נדרש עשור כדי להרים גשר שאורכו רק 110 מטר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x