בג"ץ דורש מישראל כץ להגיש תוך 21 יום תוכניות עבודה לבניית גשר יהודית בת"א
השופט פוגלמן: "הסיפור הזה משונה ונראה כמו נשף מסכות". העבודות על הגשר היו אמורות להתבצע באוגוסט ולהשלים תכנון של קרוב לעשר שנים במסגרתו יוקם מעבר להולכי רגל שיחבר בין רחוב יגאל אלון לרחוב יהודית
- כצפוי: עיריית ת"א עתרה לבג"ץ נגד החלטת כץ שלא לבנות בשבת את גשר יהודית
- בג"ץ דחה עתירה שביקשה הסבר משר התחבורה מדוע אין עבודות על גשר יהודית
- עיריית ת"א לחברת נתיבי איילון: התחייבתם להקים גשר? בצעו זאת
במהלך הדיון בבג"ץ תקף השופט פוגלמן את הסברי משרד התחבורה ואמר ש"הסיפור הזה משונה ונראה כמו נשף מסכות, יש שר תחבורה שנותן הנחיות, לאחר מכן יש כל מיני רעיונות שזה חד משמעי שהשר נותן הוראות ואז באים לבית משפט ואומרים זה לא נכון, אני לא מכיר שהדובר מוציא פקודות בלי שהשר רואה אותם. בינתיים מה שקרה שחלפו חודשיים ולא קרה שום דבר, זה פרויקט שתוכנן על ידי כולם, שר התחבורה היה שותף לזה, היה אפשר להבין, חלפו חודשיים נוספים אין שום דבר גם האימרה של אדוני אולי בעוד 3 שבועות יהיה משהו, השאלה מה אנו צריכים לעשות עם זה?", תהה השופט.
עוד התייחס השופט להסברים של חברת נתיבי איילון מול ההחלטה של שר התחבורה כץ להפסיק את העבודות וחידד ש"אנו רואים את התמונות שצורפו למסמכים זה פרויקט שנמצא בעיצומו, יש חסימות של נתיבי תנועה, אם אין ברירה אז אין, מה שעושים אז מאיצים את ההליך ככל שניתן ופה זה נפסק, יש אמירה כללית של שר התחבורה. איך אפשר לפרוע את השטר הזה?"
כזכור, העבודות על גשר יהודית היו אמורות להתבצע באוגוסט האחרון ולהשלים תכנון של קרוב לעשר שנים במסגרתו יוקם מעבר להולכי רגל שיחבר בין רחוב יגאל אלון לרחוב יהודית. שר התחבורה ישראל כץ הקפיא את העבודות בטענה שהן יפריעו לעבודות חישמול מסילת הרכבת באזור תל אביב. מנגד עיריית תל אביב טענה שמדובר בכניעה ללחצים של מפלגות חרדיות שביקשו למנוע עבודות במהלך שבת.
במהלך הדיון היום התקשה השופט פוגלמן להבין את הפער שבין הצהרת משרד התחבורה על הקפאת העבודות לבין ההסבר של הפרקליטות שמדובר רק בבחינת חלופות חדשות לעבודה. השופט פוגלמן כינה את הפער בהסברים כ"נשף מסכות", וכאמור נתן ארכה של 21 יום למשרד התחבורה להגיש את ההסברים שלהם.
מנגד, במשרד התחבורה קיבלו את הפסיקה בשביעות רצון וטענו ש"בג"ץ נעתר לבקשת משרד התחבורה ונתן פרק זמן של שלושה שבועות להגשת עדכון בדבר הליך בחינת חלופות לסגירת צירים בנתיבי איילון לצורך הקמת גשר יהודית בתל אביב".
עוד טוענים במשרד התחבורה שבקשות עיריית תל אביב לקבלת "צו ארעי" ו"צו ביניים" נדחו לאחרונה בשתי החלטות קודמות של בג"ץ. "החלופות לסגירת הצירים בנתיבי איילון נועדו למזער עד כמה שניתן את הפגיעה בציבור הנהגים והנוסעים באיילון וברחובות הסמוכים לו. לאחר הצגת החלופות, יוחלט המשך הטיפול בעתירה", מסכמים במשרד.