לראשונה בעולם: וויימו השיקה שירות מוניות אוטונומיות בתשלום
השירות, שנקרא Waymo One, הושק באריזונה והוא יקר יותר מנסיעה במונית רגילה; כמו כן, ישנו נהג בטיחות במונית והנסיעה איטית וקופצנית. ואולם, מדובר בנקודת ציון חשובה בהתקדמות תחום הנהיגה העצמונית
- הידיים נשארות על ההגה: הרכב האוטונומי מוריד הילוך
- מנכ"ל וויימו: רכב אוטונומי תמיד יזדקק לסיוע אנושי במזג אוויר קשה
השירות, שמכונה Waymo One, נגיש באמצעות אפליקצייה ייעודית שתפעולה זהה לשל יישומי אובר או ליפט, והזמנת נסיעה מחייבת הזנת כרטיס אשראי. המחיר לא מאוד זול: כתבת רויטרס שבחנה את השירות דיווחה שנסיעה של 15 דקות למרחק של כ-4.8 קילומטר עולה 7.59 דולר, 37 סנט יותר מנסיעה דומה בליפט.
אף שמדובר בנקודת ציון חשובה בהתקדמות הרכב העצמוני, השירות של וויימו מדגיש את הקשיים השונים של התחום ואת הדרך הארוכה עד לשילוב נרחב של כלי רכב שכאלה: Waymo One זמין רק באזור מוגבל של בערך 160 קילומטר בפרברי פיניקס, שם נוסעות מכוניות החברה כבר מ-2016 (כלומר, מדובר באוזר שממופה היטב ונלמד לעומק). בנוסף, בשלב זה רק כמה מאות נסיינים שהוזמנו על ידי וויימו יכולים לעשות בו שימוש. גם המכוניות עצמן אינן אוטונומיות לחלוטין: בכל רכב יישב בקר בטיחות במושב לצד הנהג, שאמור להתערב במקרי חירום. קרי, המכונית לא יכולה לתפקד עצמאית בכל מצב.
התחלה קשה
השירות סובל מקשיים טכניים רבים: לפי דיווח רויטרס, הנסיעה בו איטית וקופצנית, ולא ברור האם לקוחות ימהרו לחזור אליו. אף שהנסיעה התקיימה בכבישים חדשים ורחבים וביום בהיר, המכונית נהגה יותר כמו תלמיד מתחיל והתקדמה בחשש ובזהירות.
המכונית גילתה רגישות יתר להולכי רגל והתקשתה לזהות את כוונותיהם. לדוגמה, עצרה כשזיהתה גבר שעמד לפני מעבר חצייה ודיבר בטלפון, אף שהיה ברור שהוא לא מתכוון לחצות את הכביש. המכונית גם האטה הרבה לפני שלטי עצור ונהגה לאט מאוד לפני פסי האטה. מצד שני, לפעמים המכונית עברה נתיב באופן פתאומי וקופצני.
מנגד, המכונית הצליחה לבצע תמרונים מורכבים, כמו פנייה שמאלה למגרש חנייה תוך שהיא חוצה שלושה נתיבים של תנועה נגדית. בנוסף, נהג הבטיחות לא נאלץ להתערב לכל אורך הנסיעה. וויימו אמרה שהיא תפסיק את השימוש בנהגים אלו בשלב כלשהו, אך לא מסרה לוח זמנים לכך.