$
חדשות טכנולוגיה

המכונית האוטונומית של אמזון: גימיק עם חזון

יוזמת מכוניות הצעצוע של החברה, שנועדה לשפר יכולות למידת מכונה, אמורה למשוך לקוחות לשירותי AWS - חטיבת הענן המצליחה של אמזון. השימוש בגאדג'טים חמודים להנגשת הפיתוח הוא מהלך יצירתי ומעניין

ליאור באקאלו 14:4904.12.18

אנחנו רגילים לחשוב על אמזון כמפלצת קמעונאות מקוונת שהפכה על ראשו את עולם הקניות, אך סוד גלוי הוא שאת עיקר רווחיה עושה החברה מתחום אחר: מחשוב ענן.

 

 

AWS, חטיבת שירותי המחשוב של אמזון אחראית לחלק הארי של רווחי החברה, אף שברבעונים האחרונים החברה שייסד ג'ף בזוס מצליחה סוף סוף לחלץ רווחים גם מפעילות הקמעונאות שלה בארה"ב.

 

בשנה-שנתיים האחרונות, הפך שוק מחשוב הענן, שאמזון היתה מחלוצותיו, לתחרותי ולמתוחכם יותר; שירותי בינה מלאכותית ולמידה עמוקה קורצים ליותר ויותר חברות, שמבקשות לשלב את היכולות החדשות והמתקדמות במוצריהן, אך אין להן המשאבים או הרצון להשקיע בפיתוח שירותים עצמאיים משלהן.

 

 

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון צילום: רויטרס

 

 

אמזון ומתחרותיה בתחום מחשוב הענן כמיקרוסופט וגוגל מבינות זאת, ולכן הן מציעות ללקוחות הענן שלהן שירותי בינה מלאכותית משולבים בחבילת השירות הרגילה.

 

 

 

מכונית הצעצוע החדשה של אמזון היא גימיק, אבל גימיק עם חזון שנועד לאפשר למפתחים להתנסות ביישומי בינה מלאכותית בצורה מזמינה ונגישה. בינה מלאכותית ולמידה עמוקה אולי נשמעות נוצצות, אבל בפועל מדובר באלגוריתמים שסורקים מסדי נתונים עצומים. אין כמו צעצוע קטן ומרוץ מכוניות כדי לעשות אותם למושכים יותר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x