$
חדשות נדל

קבינט הדיור מציג: כך ייראה נמל אשדוד החדש

תשתיות המותאמות לעגינת אוניות ענק הנושאות עד 18,000 מכולות ומסוף מכולות המתוכנן לקיבולת של כ-1.5 מיליון טון בשנה - אושרה תוכנית שתאפשר להתחיל בעבודות להפעלת נמל הדרום. הצפי לסיום הבנייה: שנת 2021. שר האוצר: "צעד משמעותי לפתיחת השוק היישראלי לייבוא"

בילי פרנקל 09:1830.10.18

1,300 דונם, התאמה לאוניות ענק הנושאות עד 18,000 מכולות כשעומק המים יותר מ-17 מטר ומסוף מכולות המתוכנן לקיבולת מרבית של כ-1.5 מיליון טון בשנה ושיכלול 2 מסילות באורך כולל של 2,100 מטר - כך, על פי התוכנית שאישר קבינט הדיור אתמול (ג'), ייראה נמל אשדוד החדש.

 

 

התוכנית שאושרה תאפשר לבנות את מסוף המכולות, את המבנים ותאפשר את עבודות הפיתוח הנדרשות לצורך הפעלת נמל הדרום ופרוזדור הגישה אליו. בניית הנמל החדש עתידה להסתיים בשנת 2021 על פי לוח הזמנים של חברת נמלי ישראל.

 

התוכנית, המשתרעת כאמור על שטח של 1,300 דונם, מגדירה את גבולות השטח התפעולי נמלי בחיבור המסוף ליבשה ואת הנגישות התחבורתית למסוף באמצעות דרך ושלוחה רכבתית, שתגיע אל הנמל ותוכל להעביר ממנו ואליו את המכולות. התוכנית קובעת גם הוראות לשמירה על הסביבה, בהמשך להמלצות תסקיר השפעה שנערך לתוכנית.

הדמיה של נמל אשדוד החדש הדמיה של נמל אשדוד החדש

 

 

התוכנית אושרה לאור המלצתה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לפני כחודשיים. תוכנית זו ממשיכה תוכניות נוספות שאושרו במועצה הארצית וכוללות את התוכנית המתארית לנמל הדרום וכן את התוכנית הארצית המפורטת למבנה הימי. בנוסף אישרה השנה המועצה הארצית תוכנית מפורטת לדרך זמנית אל הנמל, עד להכנתה של תוכנית קבועה לדרך שתקשר את הנמל אל דרך מס' 4.

 

במשרד האוצר ציינו, כי הנמל נועד לתת מענה לצרכי המשק בתחום הסחר הימי, על צרכי הנמל המשתנים עם השתנות צי האניות העולמי ועל הצרכים של מדינת ישראל כפי שהם באים לביטוי בתוכניות האסטרטגיות לשנת 2040. כיום, על אף היבוא האווירי, עדיין רובה ככולה של התוצרת המגיעה לישראל מגיעה אל נמלי הים.

 

שר האוצר, משה כחלון, מסר כי "בנייתו של נמל הדרום יהיה צעד משמעותי לפתיחת השוק הישראלי לתחרות בייבוא שתביא להורדת מחירים לכל בית בישראל. בנוסף לכך, בניית הנמל תביא להמשך פיתוחה של אשדוד וסביבתה באזורי תעסוקה ושירותים נלווים לנמל החדש. אנחנו מקדמים את התוכניות הנוגעות לנמל הדרום בצורה הכי מהירה שאפשר כדי שיוכל לעמוד בלוח הזמנים שתוכנן".

 

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, ציינה כי "בראש ובראשונה, הנמל ייתן מענה לגידול העתידי של המסחר במדינת ישראל. 99% מהיבוא והיצוא עובר דרך הנמלים ולכן ישראל חייבת להכין את התשתיות ברמה בינלאומית על מנת שתוכל לקבל את האוניות הגדולות לישראל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x