$
פרסום ושיווק

רמי לוי מכר 1.7% ממניות הרשת ב-45 מיליון שקל

בעל רשת שיווק השקמה מצמצם את אחזקותיו ברשת ויורד מתחת ל-40%. הקונה חברת הפניקס העלתה את אחזקותיה ל-5.01% והפכה לבעל עניין

נורית קדוש 17:2525.10.18

רמי לוי, מייסד ובעל השליטה ברשת המזון שיווק השקמה, מצמצם את אחזקותיו ברשת הציבורית ויורד מתחת ל- 40%. לוי דיווח הבוקר כי מכר אתמול 250 אלף מניות מחוץ לבורסה המהוות כ- 1.7% תמורת 45 מיליון שקל לפי מחיר של 180 שקל למניה, המשקף הנחה של 2.5% ממחיר המניה אתמול. מהלך זה מצטרף לצעד דומה של לוי מחודש ספטמבר במסגרתו מכר מחוץ לבורסה 365 אלף מניות במחיר 172.8 שקל למניה.

 

 

 

 

 רמי לוי רמי לוי צילום: עמית שעל

 

ב- 2 עסקאות אלו, ירדו אחזקותיו של לוי מ- 44.89% ל- 39.46% בלבד. הקונה, חברת הפניקס שרכשה מלוי בספטמבר כ-1% והעלתה את אחזקותיה בחברה ל- 3.4%. העסקה הנוכחית העלתה את אחזקותיה ל-5.01% והפכה את הפניקס לבעל עניין.

 

בסביבת לוי טוענים כי בעל השליטה מוכר בכל שנתיים כ-2% במטרה לייצר סחירות במניה ולהכניס משקיעים חדשים. במקרה הנוכחי, ההחלטה למכור נבעה מהרצון לאפשר לפניקס להפוך לבעלת עניין.

 

לוי מסר בתגובה: "מדובר בהבעת אמון מאחד הגופים המוסדיים המובילים בשוק, שהפך לבעל עניין בחברה. אנו רואים בגופים המוסדיים שותפים לצמיחת הרשת בטווח הארוך". במרץ האחרון, צמצמה קרן MSD European Opportunity Master Fund בעלת העניין השניה בגודלה ברשת את אחזקותיה כשמכרה בבורסה 2% ממניות רמי לוי בתמורה ל-53.8 מיליון שקל. זאת, בהמשך למכירה של עוד 0.75% מהמניות בתחילת פברואר, תמורת 20 מיליון שקל. כך, ירדו אחזקות הקרן שרכשה ב-2013 ברשת ל- 7% בלבד. קרן פידלטי שהיתה בעלת עניין בחברה עד לפני שנה, מחזיקה כיום פחות מ- 5% לאחר שמכרה לפני שנה מניות ב-17 מיליון שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x