פייסבוק חושפת אישים ותאגידים שמימנו דרכה קמפיינים פוליטיים בארה"ב
הרשת החברתית הציגה את דו"ח השקיפות הראשון שלה בתחום הפרסום הפוליטי, ובו רשימת גורמים שרכשו קמפיינים דרכה בין מאי לאוקטובר השנה; בין היתר, קודמו מסעות פרסום של אקסון מובייל לקידוחים ימיים, של בן אנד ג'ריס לקידום זכויות אסירים משוחררים ושל פייסבוק עצמה
- זמן לשינוי: פייסבוק משיקה עיצוב חדש לאפליקציית המסנג'ר
- הצלחה מדומה: אוקולוס מבית פייסבוק מחסלת את חנות סרטי ה-VR
- משקיעים דורשים לפטר את צוקרברג מראשות דירקטוריון פייסבוק
לפי הדו"ח, שמציג מידע על פרסומות פוליטיות בארה"ב, בין מאי לאוקטובר 2018 נרכשו 1.68 מיליון פרסומות, בעלות כוללת של 256.39 מיליון דולר. בראש הרשימה ניצב הפוליטיקאי הדמוקרטי ביטו אורורק, שמתמודד על ייצוג טקסס מטעם מפלגתו, ונמצא בקרב צמוד נגד הסנטור המכהן טד קרוז. הקמפיין של אורורק בוצע בפייסבוק ב-5.4 מיליון דולר (לא כולל פרסומות לתמיכתו שרכשו כמה עשרות גורמים קטנים יותר בעלות של כמה מאות דולרים כל אחד). מדובר בסכום גבוה משמעותי מזה שהשקיע הקמפיין לבחירת קרוז, שעומד על פחות מחצי מיליון דולר, ודומה מאוד לסכום שהשקיעו במשולב קמפיינים שונים לתמיכה בטראמפ (שמונת הגדולים שבהם השקיעו ביחד כ-5.34 מיליון דולר).
החברה שהשקיעה את הסכומים הגדולים ביותר בפרסומות פוליטיות היא Care2, רשת חברתית לאקטיביסטים ופעילים פוליטיים, שרכשה פרסומות לתמיכה בקמפיינים פוליטיים שונים ב-1.97 מיליון דולר. אקסון מובייל, שנמצאת ממש אחריה, השקיעה 1.95 מיליון דולר בקמפיין לקידום קידוחים ימיים ובקמפיין שקורא לתושבי קולרדו להתנגד להצעה שתגביל טכניקות כרייה.
יצרנית הגלידות בן אנד ג'רי'ס (שבבעלות יוניליבר) השקיעה 401 אלף דולר במגוון קמפיינים, הבולט שבהם מקדם תמיכה בהצעת חוק שעומדת להצבעה ותתן לאסירים משוחררים בפלורידה זכות הצבעה. משווקת התבלינים Penzeys השקיעה 773 אלף דולר בקמפיין שקורא לאנשים לצאת ולהצביע, גם אם הם מרגישים מיאוס מהמערכת הפוליטית בארה"ב. אפילו פייסבוק עצמה מופיעה בדו"ח, אחרי שהשקיעה 12.5 מיליון דולר בקמפיין שמקדם את המאמצים שלה לשמור על ביטחון וטוהר הבחירות.