אהבה זה כסף: שוק הדייטינג ברשת יצמח ל-12 מיליארד דולר עד 2020
לפי הערכות חדשות, צפויים יישומי ההיכרויות למיניהם להגיע לכ-20% מהרווקים באינטרנט, מה שייצור שוק עצום; משתמשי הדייטינג המקוון לא חוששים מתשלום דמי מנוי, שיכולים להתחיל בעשרה דולר לחודש ולהגיע עד 100 באתרים בעלי מיקוד מיוחד. כניסת פייסבוק לתחום צפויה להאיץ את צמיחתו, ולהוביל לגל נרחב של שיפורים ושדרוגים
תחום הדייטינג ברשת צפוי להפוך לתעשיית ענק: אנליסטים ממספר בתי השקעות מובילים בוול סטריט מאמינים ששוק ההיכרויות המקוון יגיע להיקף של כ-12 מיליארד דולר עד 2020. מדובר בזינוק עצום: לפי הערכת statista, היקף השוק ב-2018 צפוי להסתכם ב-517 מיליון דולר בסוף השנה.
- סבלנות, גבר: טינדר תאפשר לנשים להתחיל צ'ט ביוזמתן הבלעדית
- גאים בבורסה: שירות הדייטינג ללהט"ב Grindr ייצא להנפקה
- אהבה מעבר לפיד: הצצה ראשונה לפייסבוק דייטינג
לפי דיווח של הביזנס אינסיידר, שמצטט מספר מחקרים בנושא, כמחצית ממשתמשי האינטרנט הם רווקים (או רשומים ככאלה); אנליסטים מבית ההשקעות Nomura Instinet הסביר שכ-20% מהרווקים האלה צפויים להפוך למשתמשי OKCupid, טינדר, Hinge, באמבל ושירותי היכרויות אחרים.
"בשנתיים הקרובות נראה עלייה של 5% בהיקף המשתמשים לכ-20%", הסביר מארק קלי מנומורה, "אנו מעריכים שהמספר הכולל יגיע לכ-310 מיליון גולשים ברחבי העולם לא כולל סין". עוד העריך קלי שקבוצת Match, הבעלים של המותגים המובילים בתחום כגון טינדר, תמשיך לעמוד בראש הקטגוריה. החברה השתלטה לאחרונה על עוד אפליקציה מובילה, Hinge, שייחודה באלגוריתם שמנסה להתאים את המשתמשים על בסיס תחומי עניין משותפים. Match רכשה כ-51% ממנה, עם אפשרות לרכישת נתח נוסף ממנה
Match ממשיכה דרך הרכישה את מגמת הצמיחה שלה, שמתבססת על מיזוגים עם מותגים מובילים. הכוונה היא לגדול מספיק כדי להתמודד עם כניסתה של פייסבוק לזירה, שצפויה להתבצע בשנה הקרובה. מדובר בשוק שבו לא יכולה להיות שליטה מוחלטת למותג בודד, העריך קלי. המשתמשים מחפשים שירותים שונים, חלקם כמו אלה של טינדר מעוניינים בפגישות ללא התחייבות, אחרים מעדיפים לחוות פגישה יותר מעניינת עם עניין משותף כמו ב-Hinge ואחרים מעוניינים בפגישת שותף לחיים כמו ב-OKCupid. ב-Match מעוניינים לכסות כמה שיותר תחומים כאלה.
אהבת אמת? קחו את הכסף שלי!
לתחום הדייטינג יש מאפיין מהותי אחד שתורם להפיכתו לכזו פרה חולבת: המשתמשים לא נרתעים מלשלם דמי מנוי, שמתחילים ב-10 דולר לחודש ומגיעים עד פי שלושה מכך. המשתמשים שמשלמים הכי הרבה הם אלה שמחפשים שירות היכרויות ממוקד במיוחד, כמו היכרויות בקרב מסגרות דתיות. עוד דוגמה למשתמשים שמוכנים לשלם הרבה הם אלה שחרדים לפרטיותם בהיותם בוגדים בבני זוג נוכחיים - משתמשי אתר אשלי מדיסון. עוד דוגמה היא שירות The League, להיכרויות של עשירים ומפורסמים, בו דמי המנוי מתחילים ממאה דולר בחודש.
מחקר של מכון Pew מ-2016 מצא שבני 18 עד 24 בארה"ב הגדילו פי שלושה את היקפי השימוש בשירותים האלה מאז 2013, וכמותם גם המבוגרים בגילאי 55 ל-64. האחרונים משתמשים בשירותים האלה פי שניים יותר בתוך כשלוש שנים, תוצאה כנראה של הגידול בנטייה להתגרש לאחר שהילדים יצאו מהבית.
עוד גורם שתרם לצמיחה בשיעור השימוש ביישומי ההיכרויות הוא שיפור אבטחת המידע והגנת הפרטיות. הכניסה של פייסבוק לתחום צפויה לגרום לכל השחקנים בו לשפר את הכלים הקיימים שלהם, להציע יותר חבילות שירות ועסקאות, ולשדרג ממשקים ותכונות. יש להניח שעם הזמן נראה יותר ויותר אתרים ושירותים ייעודיים לקבוצות, עם מיקוד אף יותר ספציפי מהנמצא כיום.