$
אפליקציות

אהבה מעבר לפיד: הצצה ראשונה לפייסבוק דייטינג

שירות ההיכרויות שמפתחת הרשת החברתית יזכה לממשק פשוט שדומה יותר לשל שירותי היכרויות מתמחים ופחות לשל יישומי היכרות ארעית כטינדר. בנוסף, לא ישותף תוכן משירות הדייטינג בפיד של הגולשים

עומר כביר וניצן סדן 13:5005.08.18
צילומי מסך ראשונים חושפים איך תראה אפליקציית הדייטינג החדשה של פייסבוק. החברה חשפה במאי האחרון שתשיק את השירות - מהלך שהכניס ללחץ שירותים פופולריים כטינדר ו-OKCupid.

 

 

כעת חושף TechCrunch כמה סקרינשוטים שהגיעו לידיו, ומספקים הצצה למראה הכללי של האפליקציה. הצבע השולט באפליקציה הוא ורוד על גווניו, אך העיצוב מעודן ובוגר משל אפליקציות כטינדר, באמבל, happn או גריינדר.

 

צילומי המסך שדלפו צילומי המסך שדלפו צילום: Huffington Post

 

 

משתמשים שהצטרפו לשירות יוכלו לראות רק משתמשים שגם הם הצטרפו אליו, ומידע מהאפליקציה לא ישותף לפיד. המשתמש יכול לבחור אם להיות גלוי לחברים של חברים או לא, ובדומה לפרופיל המשתמש בפייסבוק שדה המגדר כולל מגוון אפשרויות ולא רק זכר ונקבה. אם שני משתמשים הביעו עניין הדדי, הם יכולים לדבר במסנג'ר או בווטסאפ. לפי TechCrunch, פייסבוק גם שוקלת להגביל את המספר האנשים שאפשר להביע בהם עניין, וחסימת משתמש בפייסבוק דייטינג לא תוביל לחסימתו ברשת החברתית עצמה. בנוסף, האפיליקציה תהיה זמינה לבני 18 ומעלה ובשלב הראשון רק בארה"ב.

 

צילומי המסך שדלפו הם מסכי ההצטרפות לשירות. הם מראים, במידה מסוימת, את הקו שבחרה פייסבוק עבור השירות שלה: מקום טוב באמצע בין הממשק המורכב ועתיר האפשרויות של OKCupid ושירותי דייטינג מתמחים אחרים, ובין תצורת הסווייפים הפשטנית והזורמת של טינדר. אם פייסבוק הכינה עבור שירות ההיכרויות שלה רכיב ממשק או תכונה ייחודית, הם לא ניכרים בתמונות המסך שדלפו. שירותי דייטינג מתמחים מתבססים על אלגוריתמיקה המשקללת תחומי עניין, דרישות מבני זוג פוטנציאליים, תחביבים ותשובות לשאלות כדי להגדיר אחוזי התאמה בין גולשים. לעומתם, יישומי דייטינג קלילים כטינדר, באמבל ודומיהם נשענים בעיקר על משיכה ומיקום המשתמש ביחס לאחרים (על אף שגם בהם ישנם אלגוריתמים שנותנים יותר חשיפה לגולשים פעילים ומנויים בתשלום). הממשק מציג תמונת פרופיל, כמה שורות על המשתמש ואת גילם ומגדרם של הגולשים שהוא מחפש. שירות פייסבוק דייטינג יאפשר בניית רמות התאמה גבוהות, בעזרת מסדי הנתונים שיש לה ומכילים פרטים רבים על כל משתמש.

 

 

 

החברה תפיק עוד מידע אישי רב מהפעלת שירות הדייטינג שלה - ואם תבחר, באופן לא טיפוסי - אף תוכל להשיקו כשירות בתשלום; הצלחת חבילות הפרימיום של טינדר, למשל, הפכו אותה לאפליקציית המובייל המכניסה ביותר בקטגוריה שלה. בנוסף, לא תתקשה פייסבוק לגייס משתמשים: באופן בלתי רשמי, היא שירות ההיכרויות הכי גדול בעולם כבר שנים רבות. הנהלתה מודעת לרגישות המשתמשים לפרטיותם בכל הנוגע להיכרויות; מי יודע כמה מערכות יחסים נהרסו בעקבות הפריצה לשירות הבגידות אשלי מדיסון ב-2015. ולכן, מדגישה פייסבוק כבר בשלב ההרשמה שמידע הקשור לתכתובות בין משתמשי שירות ההיכרויות שלה לא יהיה נגיש בשום שלב לחבריהם. כל הסודות והפרטים יישארו רק בידיה - וככל הנראה שבידי המפרסמים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x