פרשנות מאקרו
ברוכים הבאים למסעדה! אני רובוט, ואני אשרת אתכם הערב
רובוטי פפר מתוצרת סופטבנק מארחים סועדים ברשת הסושי היפנית Hamazushi, ועושים זאת בחביבות ובצורה מעולה. עד כדי כך, שכמעט אפשר לשכוח את האתגרים והקשיים שבשילוב רובוטיקה במקומות העבודה
- איך להרשים את הרובוט שקורא את קורות החיים שלכם
- מנכ"ל גוגל מנסה לפייס את הפנטגון, לאחר שנטשה פרויקט מזל"טים חכמים
- בוט-סרוויס: תוכנות אמזון ורובוטים מתחילים להחליף עובדי מלונות
רובוטי פפר הפכו לנותני השירות המרכזיים ברשת הסושי היפנית הפופולרית Hamazushi, תוך שהם מצוידים בחיוך חינני למראה. הרובוטים הם למעשה החזית של סניפי הרשת השונים, שמארחים כל אחד מאות תושבים מקומיים מדי יום. הם לבושים במדים, מעוטרים בתגי שם ובכובע, מנהלים את קבלת הפנים וחלוקת המספרים בתור ואף מזמינים את הממתינים לשבת לשולחן.
כתייר נראה היה שאני הלקוח היחיד שביקש בכל זאת לזכות בשירות אנושי, אך הקופאית האנושית דרשה ממני בחיוך רחב לגשת בכל זאת אל הרובוט. נראה שעבור הלקוחות המקומיים הרובוט הפך לחלק בסיסי מהחוויה, בדיוק כמו קופת התשלומים. פה ושם אף שמעתי צחקוקים בשעה שהצבעתי על פפר בהתרגשות ומיהרתי לצלם אותו.
לאחר התאוששות מההפתעה הראשונית חוויית השימוש בפפר היתה אינטואיטיבית גם לדוברי אנגלית. ביעילות ובשקט הרובוט ניצח על ההתנהלות במסעדה וסידר את המתארחים. בהמשך הטיול זכיתי לפגוש דגמים נוספים של פפר, בין אם בתלבושות יפניות מסורתיות עבור התיירים או מצוידים ביכולות ריקוד ושירה שנועדו לבדר את האורחים. כל אלו לא מצליחים להשכיח לאורך זמן את השאלות הפתוחות לגבי שילוב רובוטים בשוק העבודה, אך בהחלט מראים את הצד החביב של הטרנד.