איביי מאשימה: "אמזון חדרה למערכת שלנו כדי לגנוב סוחרים"
בדיקה של איביי גילתה שאמזון משתמשת במערכת הדיוור הפנימי שבאתרה כדי למצוא סוחרים ולשכנע אותם "לערוק" לשורותיה. אמזון לא הכחישה באופן גורף את הפעולה - שמהווה הפרה של חוקי המחשוב בקליפורניה - ומסרה שהיא בודקת את הנושא
איביי מאשימה את אמזון בניסיונות לשכנע סוחרים "לערוק" אל הפלטפורמה שלה; לפי דיווח של סוכנות בלומברג, אמזון חדרה למערכת ההודעות הפנימית של איביי שמשמשת לתקשורת בין המשתמשים והסוחרים, והפעילה קמפיין ייעודי כדי לשכנע את הסוחרים לעבור למכור אצלה.
קראו עוד בכלכליסט:
- מכת סייבר: סין פרצה למערכות אפל, אמזון, בנקים גדולים וממשלת ארה"ב עצמה
- אחד שיודע: איך להתמודד עם ביקורת - השיטה של ג׳ף בזוס
- אמזון תעלה את שכר המינימום של עובדיה בארה"ב ל-15 דולר לשעה
הנושא הובא לידיעת איביי לאחר שסוחר התלונן על הודעות שקיבל לכאורה מעובד אמזון, שניסה לשכנע אותו לעבור לאתר המתחרה. התלונה הביאה לבדיקה פנימית של איביי ובדיקה שביצעה החברה גילתה שאמזון נוהגת כך כבר שנים; עובדים של אמזון היו פותחים חשבונות משתמשים באיביי ושולחים הודעות במערכת הדיוור הפנימית של האתר לסוחרים שרצתה לגייס.
מותקפת בידי אמזון. איביי
איביי שלחה מכתב רשמי לאמזון עם דרישה להפסיק לאלתר את הפעילות ובו היא מאשימה את ענקית הקמעונאות בעבירה על חוקי המחשבים של קליפורניה כמו גם על תקנון השימוש של איביי עצמה. על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, אמזון הודיעה שהיא חוקרת באופן יסודי את הטענות של איביי, אך לא הכחישה או דחתה את ההאשמות לחלוטין.
למרות שלאמזון יש יותר הכנסות והיא גדולה מאיביי, לאחרונה יש יתרון מבחינת הסוחרים הרבים שפועלים בה: היא לא מנסה להתחרות בהם. אמזון גם מגבילה את הסוחרים ולא מאפשרת תקשורת ישירה ביניהם ובין הלקוחות. איביי, לעומת זאת, דורשת רק את השימוש בפייפאל כדי להגן על הרוכשים ולגבות את העמלה שלה ולא מציבה לסוחרים מגבלות אחרות.