ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
גג עמוד ועידת פריז

ועידת פריז

מנכ"ל BP: "העתיד יכול להיות חשמלי, אך לא נמהר לסגור משאבות דלק"

רוברט דאדלי, מנכ"ל BP ענקית תעשיית הנפט, אמר במפגש פסגה נדיר עם קרלוס גוסן, נשיא רנו־ניסאן־מיצובישי, כי "חשמל לא יפתור את בעיית הדלק". גוסן הוסיף: "הצמיחה בענף הרכב לא תהיה במכוניות אלא בשירותים שהנוסעים ברכב ידרשו"

תומר הדר, פריז 18:5702.10.18

"העתיד אינו נוגע לאיזה רכב נקנה אלא לשירותים שהצרכנים ירצו”, הצהרה זו נשמעה מפי קרלוס גוסן, נשיא רנו־ניסאן־מיצובישי, בפתיחת ועידת "כלכליסט" בפריז במסגרת תערוכת הרכב הדו־שנתית בעיר.

 

לדברי גוסן, "כמובן שכל חברה בענף הרכב תרצה לשלוט בהכל, אבל אין לנו יכולת לעשות הכל לבד ואנחנו צריכים לבחור בחוכמה מי יהיו השותפים שלנו. אנחנו יודעים שהצמיחה הגדולה בענף הרכב תהיה לא במכוניות עצמן אלא בשירותים שהנוסעים ברכב ידרשו".

 

 

מנכ"ל BP רוברט דאדלי סיפר כי "אנו פועלים ב־70 מדינות בעולם, ואנו מספקים דלק ל־8 מיליון אנשים מדי יום. יש לנו שיתופי פעולה עם תעשיית הרכב העולמית, ואנחנו מבינים את המעבר לרכב חשמלי. אנחנו יצרני דלק ויודעים שנצטרך לשנות את אתרי המכירה שלנו. זה חיוני לעתיד".

 

 


 

אבל לדברי דאדלי, "הדרך לגמילה מדלק ארוכה מאוד וכיום חשמל לא יפתור את בעיית הדלק. דלק נוזלי יהיה כאן הרבה שנים. חשמל צריך לאחסן. דלק נוזלי ניתן להזיז ממקום למקום. בבריטניה למשל באים אלינו בין היתר כי יש לנו חנויות נוחות".

 

גוסן הוסיף כי "מכוניות יהיו תמיד רצויות ותמיד יהיה להן ביקוש. רכב אוטונומי, רכב לא אוטונומי, תמיד תהיה דרישה. אך הרכב ישתנה. עד כה היה נהג שמחובר לרכב, מחזיק את ההגה וצופה בכביש, אך בעתיד יהיה רכב אוטונומי, מקושר. הנהג ירצה לעשות דברים בעודו נוהג. לכן חברות טכנולוגיה מביעות בזה עניין. אנחנו נמשיך כמובן לייצר מכוניות בעתיד הרחוק אך הרכב יהיה מאוד שונה. אנחנו רואים הרבה הזדמנויות גם בשירותים, בידור וכיוצא בזאת".

 

 

מימין: מנכ"ל BP רוברט דאדלי ונשיא רנו־ניסאן־מיצובישי קרלוס גוסן מימין: מנכ"ל BP רוברט דאדלי ונשיא רנו־ניסאן־מיצובישי קרלוס גוסן צילום: אוראל כהן

 

גוסן הוסיף כי רכב חשמלי הוא מהפכה. "המהפכה התרחשה לפני עשר שנים ואנחנו היינו ראשונים. נכון, אנחנו לא מוכרים הרבה רכב חשמלי, אך אנחנו היינו שם ראשונים ויודעים שזה כוח אדיר בענף הרכב. חברות הטכנולוגיה שרוצות לעבוד עם ענף הרכב מתכננות על רכב חשמלי - לא על התקנת המוצר שלהן ברכב עם מנוע בנזין או דיזל".

 

דאדלי הגיב: "העתיד יכול להיות חשמלי אך לא נמהר לסגור את המשאבות. יהיה חשמל אך הוא יהיה בעיקר בערים. השנה רכשנו רשת טעינת רכב חשמלי בבריטניה בהיקף של 6,500 עמדות. אך אנחנו לא חושבים שתהיה שם פריצת דרך כי אין לנו שם טעינה מהירה. הפריצה תגיע כאשר מכוניות יוכלו להיטען מהר, בפחות מעשר דקות. יש כיום חברות שעושות עבודה מדהימה על טעינה מהירה אך זה דורש טיפול בכמות החום האדירה שהתהליך הזה מייצר. אנחנו גם עוסקים בנושא השימוש בתחנות שלנו, אנשים לא רוכשים רק דלק נוזלי. לדעתנו, יש שימושים רבים לדלק ואנחנו מתכוננים לעתיד. כיום אנחנו מרוויחים יותר דווקא מה שמוכרים בתחנות הדלק שאינו בנזין או סולר".

 

גוסן סיכם: "כמובן שהרווחיות שלנו תשתפר כתוצאה מרכב חשמלי. הרווחיות של רכב חשמלי טובה. אנחנו רואים כאן הזדמנות לשפר את המאזן הודות לרכב החשמלי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x