ועידת פריז
"לא מספיק לדמות נסיעה ברכב אוטונומי ליד בתי קפה בפאלו אלטו"
בוועידת פריז של "כלכליסט" אמר מנכ"ל Tactile Mobility עמית ניסנבאום על כלי הרכב האוטונומיים: "כדי שיגיעו לקהל הרחב, הם צריכים להתמודד עם תרחישים רבים שכיום אין להם מענה"
"כלי רכב אוטונומיים שנשלטים על ידי מחשבים, צריכים לחקות את השילוב של שני חושים", ציין מנכ"ל Tactile Mobility עמית ניסנבאום בוועידת "כלכליסט" בפריז. החברה מפתחת תוכנה ושירותים נלווים שיכולים להוסיף לכלי רכב חוש נוסף: על ידי עיבוד נתונים על מהירות הרכב, האצה ונתונים נוספים מהנסיעה. התוכנה מסיקה מה תנאי הכביש – שיפועים, סדקים וחורים, פסי האטה וגבשושיות ורמת חיכוך. לדברי ניסנבאום, השימוש במידע זה, בנוסף לראייה הממוחשבת, יאפשר למכוניות אוטונומיות להתמודד עם מצבים שכיום הן לא יכולות להתמודד.
- מייסד ומנכ"ל Moovit: "היעד שלנו הוא להגיע למיליארד משתמשים"
- "צפוי מאבק עד מוות בין יצרניות הרכב לחברות הטכנולוגיה"
- מנכ"ל BP: "העתיד יכול להיות חשמלי, אך לא נמהר לסגור משאבות דלק"
נהגים שנכנסים לסיבוב בכביש משקללים מגוון תנאים בהחלטה על המהירות שבה הם נוסעים ועל זווית הכניסה לסיבוב. התחושה שהם מקבלים עשויה להשפיע על המהירות.
ניסנבאום הסביר כי אף שהושקע כסף רב בשנים האחרונות בניסיון להעניק למכוניות יכולות ראייה ממוחשבת – רכישת מובילאיי על ידי אינטל היא הדוגמה המובהקת לכך – ההשקעה ביכולת לחוש את הדינמיקה של הרכב מול הכביש היתה נמוכה. לדבריו, "כדי שכלי רכב אוטונומיים יגיעו לקהל הרחב הם צריכים להתמודד עם תרחישים רבים שכיום אין להם מענה – לא מספיק לדמות נסיעה ליד בתי קפה בפאלו אלטו. הם צריכים לנסוע גם על כבישים מהירים ב־120 מייל לשעה".
הוא הוסיף כי יצרניות הרכב שמולן פועלת החברה, טוענות שהמידע שמיוצר על ידי התוכנה של Tactile Mobility יכול לסייע להן ליצר מערכות ABS מתקדמות, לנטר את מצב צמיגים ולשלוט בהפעלה וכיבוי של תכונות אוטונומיות.