ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
גג עמוד ועידת פריז

"צפוי מאבק עד מוות בין יצרניות הרכב לחברות הטכנולוגיה"

למייסד RAD זוהר זיסאפל ברור שלא ייתכן שיתוף פעולה בשוק הרכב, על אף שהדבר נדרש. מייסד ונשיא מניב מוביליטי מייקל גראנוף: "פריצת האינטרנט היא האירוע ההיסטורי היחיד שדומה לכניסת המכונית האוטונומית לכביש"

אור הירשאוגה 19:3702.10.18

"אלפבית, חברת־האם של גוגל, רוצה לשלוט במכונית, כפי שהיא חולשת על תחום הסמארטפונים באמצעות מערכת ההפעלה אנדרואיד, וכפי שמיקרוסופט עשתה לתחום המחשבים האישיים בעשורים קודמים", אמר אתמול מייסד משותף של RAD Data Communications זוהר זיסאפל בוועידת "כלכליסט" בפריז.

עוד השתתפו בפאנל לצדו של זיסאפל ראש מחלקת תעשיית הרכב ב־KPMG צרפת לורן דה פלאס, ומייסד ונשיא חברת ההון סיכון הישראלית מניב מוביליטי מייקל גראנוף. את הפאנל הנחתה כתבת "כלכליסט" הגר רבט.

 

 

 

"גוגל רוצה להכנס לתחום הרכב בגלל כמה סיבות טובות. החברה רוצה מערכת אנדרואיד במכונית וגוגל מאפס – יש להם כלים רבים והם רוצים שליטה במכונית. הם רוצים שתגיד למכונית 'הלו, גוגל' ושיצרניות הרכב יהיו יצרניות של פח ופלסטיק. תעשיית הרכב מבינה את זה ורואים את חוסר הנכונות שלה לעבוד עם גוגל. התחרות העתידית בין יצרניות הרכב לחברות הטכנולוגיה תהיה מאבק עד מוות".

 

 

 

 

לדברי זיסאפל, "חברות טכנולוגיה דוגמת גוגל ואפל ירצו לשים את המותג שלהן על מכוניות שייוצרו על ידי יצרנים קיימים, אך אלו כיום מסתייעים במותג כדי למכור רכבים במחיר גבוה יותר. אם יצליחו חברות הטכנולוגיה, חברות הרכב ייצרו הרבה רכבים בשביל פחות רווחים".

 

מימין: מייסד ונשיא מניב מוביליטי מייקל גראנוף, מייסד שותף RAD Data Communications זוהר זיסאפל, שותף וראש מחלקת תעשיית הרכב ב־KPMG צרפת לורן דה פלאס וכתבת "כלכליסט" הגר רבט מימין: מייסד ונשיא מניב מוביליטי מייקל גראנוף, מייסד שותף RAD Data Communications זוהר זיסאפל, שותף וראש מחלקת תעשיית הרכב ב־KPMG צרפת לורן דה פלאס וכתבת "כלכליסט" הגר רבט צילום: אוראל כהן

 

לדברי גראנוף, "בשעה שחברות הרכב עשויות להפוך לשחקניות משמעותיות בניהול תחבורה, מכונית העתיד תקטין בוודאות את צריכת הנפט. מאה השנים האחרונות היו טובות לתעשיית הנפט, אבל התחבורה החדש לא תפעל על מנוע הבעירה".

 

דה פלאס מסביר ששיתופי פעולה קיימים של חברות הרכב וחברות הטכנולוגיה ושיתופי פעולה עתידיים נדרשים לחברות הרכב בשל המורכבות של פיתוח הרכב האוטונומי. "חברות הרכב צריכות לשתף פעולה עם חברות הטכנולוגיה, עם חברות AI, בגלל שתכנון הרכב האוטונומי הוא כל כך מסובך", אמר.

 

מה יהיו השינויים שיגיעו אחרי שהמכונית האוטונומית תעלה על הכביש?

"השינויים הולכים להיות גדולים מאוד ולכל רוחב המפה", אומר זיסאפל. "בארה"ב יש ארבע חניות על כל מכונית, והמצב דומה במדינות אחרות. הרכב האוטונומי יאפשר שימוש בפחות חניה משום שהמכונית תיסע יותר ותחנה פחות. מבחינת תעשיית הביטוח – לפי התחזיות, מכוניות אוטונומיות צפויות להוריד את כמות התאונות פי 10. אם זה אכן יהיה כך, גם ההכנסות של תעשיית הביטוח ירדו פי 10. זהו שינוי גדול עבור תעשייה".

 

 

 

זיסאפל מוסיף ומסביר שהמכונית האוטונומית תשפיע גם על תחומים לא צפויים, כמו מלונאות. "תחום המלונאות יושפע בגלל שאנשים יוכלו לישון במכוניות שלהם, אפילו בזמן נסיעה, ולהשתמש בזמן טוב יותר. בתחום אספקת המזון – המכונית תוביל אוכל עד הבית. יהיה גם פחות צורך בנהגים – המקצוע השכיח ביותר ארה"ב. זה ייקח עוד הרבה זמן עד שכל המכוניות יהיו אוטונומיות, אבל אם נסתכל 70 שנה קדימה מעכשיו לא נצטרך נהגים בכלל".

 

לדברי גראנוף, "האנלוגיה ההיסטורית היחידה שאפשר לחשוב עליה היא האינטרנט. אם היינו יושבים כאן ב־1995 והיינו מנסים לחשוב מה יהיו השינויים – לא היינו יכולים לחזות שכל המפה תשתנה.

 

"איש ההון סיכון בנדיקט אוונס דיבר על ההשפעות שיהיו לרכבים האוטונומיים על הסביבה, והזכיר משהו מאוד מעניין: האם ייתכן שרכבים אוטונומיים יצילו יותר אנשים מעישון מאשר מתאונות ‑ יותר מחצי מהמכירות של סיגריות הן בתחנות דלק. לפני עשרים שנה לא ידענו איך ייראה העולם היום, ואף אחד מאיתנו לא יצליח לחזות איך ייראה העולם עוד עשרים שנה, אבל אני חושב שבטוח אפשר לומר שיהיה די שונה".

 

למי יהיו שייכות המוניות האוטונומיות?

"מוניות אוטונומיות יהוו אתגר עבור התחבורה הציבורית כפי שאנו מכירים אותה כיום. אפילו ייתכן שקווי אוטובוס מסוימים יוחלפו בידיהן. השאלה מי יהיה הבעלים של הצי היא שאלה פתוחה", אומר דה פלאס. לדבריו, "המעורבות הגוברת של רגולטורים במטרה להקטין זיהום מרכבים מגבילה את היכולת לבעלות על רכב. יצרני הרכב כבר לא קובעים את האג'נדה הפוליטית, לפחות באירופה. יש לכך הרבה השלכות ‑ רגולציה מאיצה שינוי בתעשייה. הפוליטיקה יותר ויותר משפיעה על החלטות טכנולוגיות. המעבר לרכבים חשמליים נדרש. הדיזל מת - פוליטית וחברתית. זה ודאי סיכון לרווחיות של יצרניות רכב וסיכוי חשוב לשחקנים חדשים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x