$
רכב

מבחני ריסוק חדשים: פולקסווגן טוארג מצוין – סוזוקי ג'ימני החדש מסוכן

תוצאות מבחני ריסוק שפרסם ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP חושפות ליקויים חמורים ברכב השטח החדש של סוזוקי ששיווקו בישראל צפוי להתחיל בחודשים הקרובים. בין היתר, נמצאו בו כריות אוויר שלא התנפחו כראוי ונקבע כי הנוסעים במושב האחורי בסכנת פגיעה

תומר הדר 21:0119.09.18

ארגוןהבטיחות האירופי EURONCAP, הנחשב לאחד המובילים בעולם בכל הקשור לבטיחות בדרכים, מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שנערכו למספר דגמי כלי רכב חדשים, המיועדים כולם לשיווק בישראל.

 

 

 

שלא במפתיע, חלק מן הדגמים זכו לציוני בטיחות גבוהים, אך אחרים נכשלו במבחן. מבין הדגמים שנבחנו, פולקסווגן טוארג החדש, המיועד לשיווק בישראל במהלך החודשים הקרובים, זכה לציון בטיחות גבוה של חמישה כוכבים מתוך חמישה. לפי EURONCAP, הטוארג זכה לציון בין היתר עקב הימצאן של מערכות בטיחות מקוריות, כאלה שמסוגלות לבלום את הרכב בשעת סכנה ולהסיט אותו ממכשול בעת סכנה.

 

רכב פולקסוואגן טוארג. מוביל מבחינת בטיחות רכב פולקסוואגן טוארג. מוביל מבחינת בטיחות

 

לצד הטוארג, נבחנה גם אאודי A6 החדשה ששיווקה בישראל החל לאחרונה. האאודי זכתה גם היא לציון בטיחות גבוה של חמישה כוכבים, הודות להימצאן של מערכות בטיחות מקוריות דומות לאלה שמותקנות בפולקסווגן טוארג. פולקסווגן טורנאו קונקט המסחרית זכתה לציון של ארבעה כוכבים, אך את הציון הנמוך ביותר קיבל סוזוקי ג'ימני החדש, רכב השטח של סוזוקי ששיווקו בישראל צפוי להתחיל במהלך החודשים הקרובים.

 

הג'ימני זכה לשלושה כוכבים בלבד מתוך חמישה, בין היתר עקב היעדר בטיחות נאותה בעת פגיעה בהולכי רגל והיעדר מערכות בטיחות מקוריות. מניתוח רשימת הליקויים שהתגלו ברכב השטח של סוזוקי עולה כי כרית האוויר המותקנת לפני הנהג לא התנפחה כראוי, מה שגרם לבובת הריסוק "ליפול" אל מתחת להגה ולפגיעה בראשה של הבובה.

 

בשנת 2018 מדובר בממצא חמור במיוחד, שכמעט ואינו מתרחש. מסיבה זו, מדגיש EURONCAP קיבל הג'ימני ציון "נמוך" במבחן ההגנה על הנהג. נתון בעייתי נוסף, כפי שמדגיש EURONCAP נוגע ל"עיוות חמור" של תא הנוסעים במבחן ריסוק המדמה תאונת דרכים צידית. גם כאן מדובר בממצא נדיר בחומרתו.

 

על פי הממצאים, לוח המחוונים מתוכנן כך שיפגע בנוסעים בעת תאונה ויתרה מכך, גם הנוסעים במושב האחורי נמצאים, כך מדגיש הארגון, בסכנת פגיעה. יש לציין כי הג'ימני החדש מצויד במערכת בטיחות מקורית המסוגלת לבלום את הרכב, אך הארגון הדגיש כי המערכות הללו לא נמדדו במהלך מבחן הריסוק (זאת למרות שפעלו היטב) לנוכח העובדה שהג'ימני לא הצליח אפילו לספק ליושביו הגנה טובה בפני תאונת "צליפת שוט".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x