קיצור תולדות הפקק: מספר המכוניות זינק ב-84% מאז שנת 2000, אורך הכבישים גדל רק ב-19%
על פי הלמ"ס, בשנת 2017 הסתכמה הנסועה של כלל כלי הרכב בכ-59.6 מיליארד ק"מ, עלייה של 4.2% בהשוואה לשנת 2016. העלייה מיוחסת לגידול של כ-4.9% במספר כלי הרכב שהיו פעילים באותה השנה
- "הארכת כביש 6 צפונה תוציא מהפקקים 120 אלף מכוניות ביום"
- מבחן רכב: איכות חיים בפקקים של הבוקר
- פלוג: "ללא שינוי מהותי, הנזק השנתי מהפקקים יוכפל ל-70 מיליארד שקל ב-2040"
בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה טוענים שניתוח השינויים שחלו במדינה מאז שנת 2000, מעלה שהצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: "קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדולים מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם. הנסועה השנתית גדלה ב-63% ומצבת כלי הרכב גדלה ב-84%, זאת יחסית לשנת 2000. לעומת זאת, שטח הכבישים גדל ב-45%, ואורך הכבישים גדל ב-19%", טוענים שם.
ומי מבעלי המכוניות נוסע יותר בכל שנה נתונה? לעניין זה מציינים שם שמי שמחזיק רכב צמוד ממקום העבודה שלו מנצל את ההטבה עד תום, כאשר בחינת נסועה של כלי רכב פרטיים, בעיקר כאלו שעלו על הכביש בשלוש השנים האחרונות, מעלה שהנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטי בבעלות חברת החכר (ליסינג) עמדה על 30.2 אלף ק"מ, זאת לעומת כ- 28.4 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות חברה, 27.3 אלף ק"מ לרכב פרטי בהשכרה או בתיור, ו-16.9 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות פרטית.
בפילוח של סוגי הדלקים ניכר שימוש גבוה לטובת כלי רכב פרטיים המונעים בסולר או בגז בישול, עם נסועה של כ-22 עד 24 אלף ק"מ בשנה.