שוק המובייל, תמונת מצב: וואווי צומחת על חשבון סמסונג ואפל
נתוני מכירות ללקוחות סופיים שפרסמה חברת המחקר גרטנר מציגים את פריצתה של החברה הסינית: היא הצליחה למכור ברבעון החולף 49 מיליון טלפונים לעומת 44 מיליון שמכרה אפל. סמסונג עדיין מחזיקה במקום הראשון עם 72 מיליון מכירות, אך נמצאת במגמת ירידה בולטת
חברת המחקר גרטנר פרסמה אמש (ג') דו"ח חדש המסקר את מכירות הסמארטפונים בעולם, המאשר דיווחים קודמים לפיהם וואווי עקפה את אפל; לפני כחודש נחשפו נתוני משלוחי מכשירים שהעידו על כך, אך התייחס רק להזמנות מפיצים ויבואנים ולא מכשירים שהגיעו בפועל לידי הצרכן.
הדו"ח החדש מראה שוואווי הגדילה את מכירותיה ביותר מ-38% ברבעון האחרון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וכבשה את המקום השני בטבלה העולמית עם כ-49 מיליון מכירות. זאת, לעומת 44 מיליון מכירות שהשיגה אפל. סמסונג עדיין מחזיקה במקום הראשון, עם 72 מיליון יחידות - אך מדובר בירידה של 12.6% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017.
הצמיחה של וואווי בולטת אף יותר בפילוח המכירות לפי יצרנים: היא היחידה משלוש הגדולות שהצמיחה את מכירותיה ברבעון האחרון ומחזיקה בנתח של 13.3% משוק המובייל העולמי בהשוואה ל-9.8% ברבעון המקביל אשתקד. לעומתה, סמסונג ירדה ל-19.3% מ-22.6% ואילו אפל ל-11.9% לעומת 12.1% אשתקד. את הצמיחה המהירה ביותר הציגה שיאומי, הרביעית בטבלה: ברבעון החולף מכרה כ-32 מיליון מכשירים והחזיקה בנתח שוק של 8.8% - שיפור של 55% בהשוואה לביצועיה בשנה שעברה.
תמונת תפוצת מערכות ההפעלה לא השתנתה מהותית ברבעון האחרון; אנדרואיד עדיין מחזיקה כ-88% מהשוק לעומת iOS של אפל, שמחזיקה ב-11.9% בלבד. מערכות הפעלה אחרות, כגון מיקרוסופט, בלקברי ומערכות הפעלה קנייניות אחרות מחזיקות בכ-01.% בלבד. נראה שהמצב לא ישתנה אם אפל לא תצליח למשוך משתמשי אנדרואיד בעזרת קו האייפונים הבא שלה, שייחשף בחודש הבא. הוא צפוי לכלול דגם בעל מסך גדול במיוחד, ככל הנראה כדי לפנות לקהלים חובבי פאבלטים ולמשתמשים באסיה, שנוטים להעדיף מסכים גדולים.
וואווי הצליחה להגדיל את מכירותיה למרות שנחסמה בארה"ב, אחד השווקים המשמעותיים בעולם. הצלחת תת המותג המוזל שלה, הונור, היא שסייעה לה לעקוף את אפל. היא גם השכילה להציג מכשירים בעלי טכנולוגיה מקבילה ואף במקרים מסוימים טובה יותר ממקבילותיה בקוריאה, יפן וארה"ב. בנוסף נראה שהמחסום הפסיכולוגי של הצרכנים המערביים שראה בתוצרת הסינית כנחותה גם הוא כבר אינו תקף. שיאומי, וואווי וקבוצת BBK (יצרנית מותגי Oppo, Vivo ו-וואן פלוס) מתחרות כיום בשוק העולמי כמקבילות ראויות ולא כאופציה מוזלת ונחותה.