עצמאית ביפן: נסיעת מבחן של מונית אוטונומית ברחובות טוקיו הסתיימה בהצלחה
המונית של חברת פיתוח הטכנולוגייה ZMP וחברת המוניות הינומורו קוטסו הצליחה לאסוף נוסעים, לנווט ברחובות העיר הצפופים ולגבות תשלום. הניסוי המוצלח מגדיל את הסיכויים שהשירות יהיה מוכן לפעולה באולימפיאדת 2020
- תאונה קטלנית נוספת לטסלה: הסוללה החשמלית של הרכב עלתה באש, שני נערים נהרגו
- מנכ"ל פיז'ו: "עד 2025 - כל המכוניות החדשות שלנו יהיו חשמליות"
- הניסוי של דיימלר ובוש: מוניות אוטונומיות בעמק הסיליקון
נסיעות המבחן התרחשו על רקע דיווחים של טויוטה וענקית התחבורה אובר על הגברת מאמציהן לפתח רכב אוטונומי בניסיון לגבור על מתחרותיהן ביפן, ארה"ב ואירופה.
טויוטה אמורה להשקיע 500 מיליון דולר במיזם, אשר מטרתו פיתוח כלי רכב שמבוססים על המיני-ואן של יצרנית המכוניות Sienna, תוך כוונה להתחיל לבחון את הרכבים ב-2021, כך הודיעה החברה השבוע.
מיזם הנהיגה האוטונומית של אובר ספג מהלומה במרץ כאשר אחד מהרכבים האוטונומיים שלו פגע והרג הולכת רגל במהלך נסיעת מבחן באריזונה.
ניסאן וחברת הטכנולוגיה DeNa ביצעו גם הן נסיעות מבחן בתחילת השנה לשירות הרובו-רכב שלהן שנקרא Easy Ride לאורך מסלול של 4.5 ק"מ בעיר הנמל היפנית יוקוהאמה. DeNa ו-ZMP ערכו גם מבדקים למונית ללא נהג באמצעות מיניואן Estima של טויוטה, במהלכם הוסעו עשרות דיירים מבתיהם לחנויות המקומיות בעיר פוג'יסאווה שליד טוקיו במהלך מרץ 2016.
במבדק האחרון שנערך בטוקיו, מיניואן שצויד בחיישנים ביצע ארבע נסיעות הלוך-חזור מדי יום לאורך כביש עמוס באורך 5.3 ק"מ שמחבר את המחוזות אוטמצ'י ורופונגי, כך דיווח אתר קיודו ניוז. הניסוי שאמור להסתיים בתחילת החודש הבא, כבש את דמיונם של תושבי טוקיו, ש-1,500 מתוכם נרשמו להיות נוסעים במהלך 96 הנסיעות המתוכננות בין שני היעדים. על סיפונה של כל מכונית נמצא גם נהג ועוזר שאמורים לתפוס שליטה על הרכב במקרה של כל בעיה, אם כי הנסיעות הראשונות עברו בצורה חפה מבעיות. הנוסעים אמורים לסגור את הדלתות בעצמם ולשלם על כל נסיעה כ-13 דולר דרך יישומון בטלפון החכם שלהם.