מנכ"ל פיז'ו: "עד 2025 - כל המכוניות החדשות שלנו יהיו חשמליות"
המנכ"ל, קרלוס טווארס, הוסיף כי עד ל-2030, 80% מרכביה של יצרנית הרכב הצרפתית יכללו מערכת ניווט עצמאית בתנאים מוגבלים ואילו 10% יהיו ברמה אוטונומית גבוה ביותר ללא צורך בהתערבות אנושית
מנכ"ל פיז’ו קרלוס טווארס, אמר אתמול כי עד לשנת 2025 "קבוצת PSA תהיה חשמלית לגמרי", והוסיף כי יצרנית הרכב מצרפת תשתמש בידע של המהנדסים לשעבר של ג'נרל מוטורס, שתכננו את רכב ה"אופל", לשם תכנון רכבים עבור השוק האמריקאי. זאת במטרה להתחרות במגרש הביתי של GM.
טווארס הוסיף, כי עד ל-2030, 80% מרכביה של יצרנית הרכב הצרפתית יכללו מערכת ניווט עצמאית בתנאים מוגבלים ואילו 10% יהיו "ברמה אוטונומית 4 או 5" (רמות האוטומציה הגבוהות ביותר לרכב ללא צורך בהתערבות אנושית, על פי דירוג מנהל הבטיחות בדרכים של ארה"ב).
בכירי תעשיית הרכב משתמשים במושג "רכב חשמלי" לרכבים הפועלים על מערכת חשמלית מלאה ומבוססת מצבר, לעומת "רכב היברידי" לרכבים המשלבים מערכות מונעות-מצבר עם מנועי דלק.
פיג’ו עזבה את השוק האמריקאי לפני יותר מ-20 שנה. טווארס, בכיר לשעבר ב"רנו-ניסאן" שמונה לעמוד בראש פיג’ו ב-2014, התווה תוכנית לשיבה הדרגתית לשוק האמריקאי, המתחילה בשירותי הסעות.
אשתקד רכש טווארס את פעילות "אופל" באירופה לאחר ש-GM החליטה למשוך את השקעותיה מפעילות מניבת הפסדים זו. אמש התווה טווארס תוכנית בת שלושה שלבים לכניסתה המחודשת של פיג'ו לארה"ב – שוק הרכב השני בגודלו בעולם. החברה כבר החלה להציע שירותי הסעות בארה"ב באמצעות מותג Free2Move, הנעזר ברכבים מתוצרת חברות אחרות.
השלב הבא, אומר טווארס, יהיה להציע את שירותי ההסעה הללו עם רכבי פיג'ו, והשלב השלישי יהיה מכירת רכבי פיג'ו שתוכננו בידי מהנדסי דגם ה"אופל", שעבדו עבור GM בתכנון רכבים לשוק האמריקאי.
מהנדסי אופל יוכלו "להבטיח כי המוצרים העתידיים המיועדים לשוק זה יעמדו בדרישות המקומיות", לא רק מההיבט הרגולטורי כי אם גם בכל הנוגע להעדפותיו של הצרכן האמריקאי.