חברת הספנות מולר-מארסק עושה ספין אוף לחטיבת הקידוח הימי שלה
החברה, שאחראית לשילוח של כמעט חמישית מהמכולות בעולם, תיכננה במקור למכור את החטיבה, אך כעת החליטה לפצל אותה. מנכ"ל מארסק: "הקידוחים נפגעו קשות בשל ההאטה בנפט, לא חושב שיש מישהו בסקטור שיש לו את הכסף לקנות את החטיבה"
הקונצרן הדני איי.פי. מולר – מארסק (A.P. Moeller-Maersk) הודיע כי בכוונתו לפצל בשנה הבאה את חטיבת הקידוח הימי שלו. ההחלטה התקבלה בעוד שבחברה מנסים למכור כבר תקופה את החטיבה לנוכח ההאטה בתעשיית השילוח. מארסק אחראית לשילוח של 18% של כל המכולות בעולם, אך היא נפגעה בשל עליית מחירי הדלק וירידת תעריפי הובלת המטענים.
- גם חברת הספנות הגדולה בעולם, מארסק, מתנתקת מאיראן
- היסטוריה למולר-מארסק: מוכרת את פעילות המכליות לאחר 89 שנים
- חברת הספנות הדנית מארסק נכנסת להשקעה בקרן הגידור קרגו מטריקס
ההודעה של מארסק ליוותה את פרסום התוצאות הרבעוניות המאכזבות. בהתאם, החברה הורידה גם את תחזית ההכנסות לשנה כולה, והרווח צפוי כעת לעמוד בטווח בין 3.5-4.2 מיליארד דולר, זאת לעומת תחזית קודמת שנעה בין 4-5 מיליארד דולר.
חטיבת הקידוח המפעילה 23 אסדות קידוח ימיות וספינות קידוח, הועמדה למכירה כבר לפני שנתיים, בעקבות החלטת מארסק לחזור ולהתמקד בעסקי הלוגיסטיקה והשילוח. החברה קבעה לעצמה תאריך יעד למכור את החטיבה עד סוף השנה, אך ביום שישי דיווחה לרשות ני"ע בדנמרק כי תפצל בסופו של דבר את החטיבה שתיסחר בבורסה בקופנהגן. "המציאות היא שהקידוחים הימיים נפגעו בצורה קשה בשל ההאטה בשוק הנפט", מסר מנכ"ל החברה סורן סקו. "אני לא חושב שיש מישהו בסקטור שיש לו את הכסף לקנות את החטיבה".
עוד הוסיף סקו כי אף שהחברה יכולה היתה לרשום את החטיבה בבורסות בניו יורק או בלונדון היא העדיפה את קופנהגן, שבה נסחרת החברה-האם. זו כנראה הבחירה הבטוחה יותר בהתחשב בביצועי המניות החלשים לאחרונה של חברות הקידוחים. "אנחנו נשארים בבית", הסביר. "אנחנו רושמים את החברה למסחר, אבל לא מגייסים הון. נעניק את המניות לבעלי המניות הנוכחיים שלנו".