עיריית ניו יורק מחייבת את אובר לשלם שכר מינימום לנהגים
במסגרת תקנות חדשות שאישרה מועצת העיר, ייאסר על ענקית שיתוף הנסיעות להגדיל את צי הרכב שלה בשנה הקרובה. המטרה: צמצום מספר המכוניות בעיר ואיזון התחרות עם חברות מוניות אחרות
- ליאור רון חוזר לאובר, ינהל את פעילות השכרת המשאיות
- אובר בצרות: פסק דין תקדימי בארה"ב הכיר בנהגיה כעובדים
- אובר מציגה: מערכת למעקב אחרי הרישומים הפליליים של הנהגים
לפי הוול סטריט ג'ורנל, מספר כלי הרכב הפרטיים בניו יורק שעובדים עם שירותי הזמנת נסיעות גדל מ-25 אלף ב-2015 ל-80 אלף היום. זאת, בשעה שבעיר פועלות 13.5 אלף מוניות צהובות ו-32 אלף מוניות שחורות. גידול זה יצר בעיות בלתי צפויות, ובראשן עלייה משמעותית בהיקף פקקי התנועה. זאת, מכיוון שבמקום שבעלי מכוניות יוותרו על הנסיעה בהן, תושבים שקודם לכן הלכו או השתמשו בתחבורה ציבורית עברו לאפליקציות הזמנת נסיעות.
ההגבלה לשנה אחת הוטלה על כדי לאפשר לעיר לבחון את הסוגיה ולפתח פתרונות ארוכי טווח להתמודדות אתה. "יותר מ-100 אלף עובדים ומשפחותיהם יזכו להטבה מידית מהחקיקה הזו", אמר ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, כשהוא מתייחס לשכר המינימום בסך 15 דולר לשעה שנחקק. "והפעולה הזה תעצור את שטף המכוניות שתורם לעומסים וסותם את הרחובות שלנו".
חבר מועצת העיר רובן דיאז סניור אמר שהחקיקה היא ניסיון לאזן את שדה המשחק. "לאובר יש בערך 80 אלף כלי רכב בעיר, ושום רגולציה. אתם חושבים שאובר זה מונית? אנחנו אפילו לא יודעים מה זה אובר. עכשיו, אנחנו רוצים להטיל רגולציה על אובר ואובר תהיה מונית".
אובר ביקרה את ההחלטה: "האיסור על הוספת כלי רכב חדשים ל-12 חודשים מאיים על אחד מאצעי התחבורה האמינים המועטים ולא עושה דבר לתיקון רכבות התחתית או הקלת עומסים". מליפט נמסר: "הקיצוצים הגורפים האלו בתחבורה יחזירו את הניו יורקרים לעידן שבו הם נאבקו למצוא נסיעה, במיוחד בקהילות של מיעוטים ברובעים החיצוניים".
עם זאת, חבר מועצת העיר קורי ג'ונסון דחה את טענות החברות. "אובר אולי לא אומרת את זה לציטוט, אבל היא היתה מעורבת בהליך החקיקה לכל אורכו", הוא גילה. "יש להם חלק אמיתי ומלא בזה".