אובר בצרות: פסק דין תקדימי בארה"ב הכיר בנהגיה כעובדים
שלושה עובדים לשעבר הוכרו בידי מדינת ניו יורק כמובטלים לאחר שפוטרו ועזבו את החברה; עד כה, התעקשה אובר שנהגיה הם קבלנים עצמאיים ואינה חייבת להם דבר. הפסיקה צפויה להקשות על החברה להמשיך ולהתחמק ממתן תנאים סוציאליים ופיצויים לנהגים
מכה קשה לאובר: בין הדין לעבודה בניו יורק פסק ששלושה מנהגי החברה זכאים לתשלום דמי אבטלה, בהיותם עובדי החברה שפוטרו או עזבו אותה. אובר, וכמותה גם ליפט וחברות שיתוף הנסיעות האחרות, מתאמצות להגדיר את הנהגים כקבלנים עצמאיים ולא כעובדים שלה - וכך מתחמקת מהוצאות כ"א כתשלום פיצויים ותנאים סוציאליים.
- אובר מציגה: מערכת למעקב אחרי הרישומים הפליליים של הנהגים
- התאונה האוטונומית: אובר מאשימה את הש"ג, מפטרת 100 נהגי בקרה
- מהפך לאובר: הצליחה לקבל בחזרה את הרישיון שנלקח ממנה בלונדון
התביעה של הנהגים מתנהלת מזה כשנתיים; שניים מהנהגים פוטרו מהשירות בגלל סיבות שלא פורטו - ככל הנראה בגלל דירוג נמוך שקיבלו מהנוסעים. השלישי עזב את השירות לאחר שהתברר לו שהוא מרוויח פחות משכר המינימום החוקי. קביעת בית המשפט הורחבה לכל נהג אובר שמצא את עצמו במה שהוגדר כסיטואציה דומה.
אובר עדיין אינה חברה רווחית; התפתחותה המהירה נשענת בעיקר על משקיעים שמאמינים במודל העסקי שלה. ככל שהרגולציה תכביד עליה ותאחץ אותה לשנות אותו, היא עשויה לקרוס. עד כה החברה נהגה להגיע להסדרים עם נהגים שהתלוננו מחוץ לכתלי בית המשפט.
במקרה הנוכחי, היתה זו תביעת הכרה במעמד העובדים מול המדינה ולא מול אובר, כך שהחברה לא היתה צד במשפט. ואולם, ההכרה בנהגי השירות כמובטלים צפויה לשמש בסיס להכרה בהם כעובדים מן המניין, שפוטרו בידי מעסיק סטנדרטי שהחזיק מולם ביחסי עובד-מעביד.
לאובר עדיין יש אפשרות לערער על הקביעה, שמשפיעה עליה - אך אם הערעור יידחה היא תיאלץ להתחיל לבצע תשלומי ביטוח אבטלה לכל 65 אלף הנהגים שלה בניו יורק. למשל כל מי שיעזוב את החברה על בסיס כך שהוא לא משתכר שכר מינימום יוכר אוטומטית כמובטל, מה שיביל להפעלה שרירותית של ביטוח האבטלה שלו. ההחלטה של בית הדין לעבודה התבססה על החלטתו של שופט ניו יורקי שקבע שאובר מפעילה מספיק "פיקוח, ניהול ושליטה" על נהגיה כדי להחשיבם כעובדים שלה.
כלכלת החלטורה מיוצגת בצורה הטובה ביותר על ידי המודל העסקי של אובר. כדי לנהוג עבורה, צריך להירשם לאפליקציה ולהתחיל לקבל בקשות נסיעה. עד כה נחשבו הנהגים על ידי החברה כעצמאיים, והחברה רק מעבירה להם בקשות של נוסעים. אך כעת המצב הזה עשוי להשתנות ואיתו המודל הכלכלי של התחום.