$
חדשות טכנולוגיה

פייסבוק ביקשה מבנקים גישה לפרטי עו"ש ואשראי של לקוחותיהם

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, הרשת החברתית פנתה לבנקים גדולים בארה"ב, בין היתר לוולס פארגו, סיטיגרופ וג'יי.פי מורגן צ'ייס, בבקשה לקבל מידע פיננסי של לקוחותיהם. פייסבוק: "המידע נועד לשפר חוויית קניות"

עומר כביר 21:0506.08.18

פייסבוק ביקשה מבנקים גדולים בארה"ב לשתף אתה מידע פיננסי מפורט על לקוחותיהם, כולל עסקאות בכרטיסי אשראי והיתרה בחשבון העובר ושב, כחלק ממאמציה להציע שירותים חדשים למשתמשים ולהגדיל את היקף פעילותם ברשת החברתית - כך מדווח הערב (ב') הוול סטריט ג'ורנל.

 

 

לדברי מקורות, בשנה האחרונה ביקשה פייסבוק מג'יי. פי. מורגן צ'ייס, וולס פארגו, סיטיגרופ ו-U.S Bankcorp לדון בשירותים שונים שהיא יכולה להציע ללקוחות הבנקים באפליקציית המסרים המידיים פייסבוק מסנג'ר.

 

בין השאר תיארה פייסבוק תכונה שתאפשר למשתמשים לראות את יתרת חשבון העו"ש שלהם, וכן הציעה לספק התרעות על מקרי הונאה אפשריים. פייסבוק אמרה לבנקים שהמידע שתקבל מהם יכול לסייע להגדלת היקף הפעילות של משתמשים במסנג'ר. לצורך כך ביקשה פייסבוק מבנקים מידע על איפה משתמשים לקוחותיהם בכרטיסי דביט ואשראי.

מארק צוקרברג מארק צוקרברג צילום: רויטרס

 

 

בעבור הבנקים, שאלת הפרטיות היתה סוגיה מרכזית בדיונים עם פייסבוק, ובנק אחד הפסיק את המגעים לאור חששות בתחום. זאת, אף שפייסבוק הבטיחה שהמידע לא ישמש להצגת פרסומות מותאמות אישית או ישותף עם גורמים נוספים. בחודשים האחרונים נמצאת פייסבוק במוקד שערוריית פרטיות אחרי התברר שמידע על 87 מיליון משתמשים דלף לחברת הייעוץ השנויה במחלוקת קיימברידג' אנליטיקה.

 

מפייסבוק נמסר בתגובה לוול סטריט ג'ורנל: "אנחנו לא משתמשים במידע שנרכש מבנקים או מחברות כרטיסי אשראי להצגת פרסומות. גם אין לנו מערכות יחסים מיוחדות, שותפויות או חוזים עם בנקים או חברות כרטיסי אשראי לשימוש במידע על רכישות הלקוחות שלהם להצגת פרסומות. כמו חברות מקוונות רבות, אנחנו נוהגים לדבר עם מוסדות פיננסיים על הדרכים שבהן אנו יכולים לשפר את חווית הקניות של אנשים, כמו מתן שירות לקוחות טוב יותר. חלק מרכזי במאמצים אלו הוא שמירה על המידע של אנשים בטוח ומאובטח".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x