$
מכשירים ומדריכים

יצרניות הסמארטפונים הסיניות מוכיחות שהחדשנות עברה למזרח

בעוד אפל וסמסונג מנסות למצוא פתרונות לצורך להגדיל את המסך ועדיין להציג מצלמת סלפי בחזית - יצרניות סיניות כ-Oppo ו-Vivo מצאו שיטות יצירתיות ואלגנטיות משלהן. נראה שיש לענקיות המובייל הרבה מה ללמוד מהמתחרות בסין

רפאל קאהאן 11:1928.06.18
מאז שאפל חשפה את אייפון X עם מסך נטול שוליים נראה שהמגרעת המעצבנת שבראשו הפכה למעין סטנדרט אצל יצרניות הסמארטפון. המגרעת היתה פתרון לא אלגנטי לבעיה הנדסית בסיסית: איך מגדילים את שטח המסך בלי לפגוע במיקום ובשימושיות המצלמה הקדמית ורמקול האפרכסת.

 

 

המכשיר נטול השוליים הראשון, ה-Mi Mix, יוצר בכלל בידי שיאומי הסינית ועוצב בידי מעצב העל פיליפ סטארק. אך הוא סבל מביקורות פושרות בגלל הפשרות שביצע ושהמגרעת של אפל תיקנה: רמקול שפעל מתחת למסך והוביל לאיכות שמע בינונית ומצלמה קדמית בתחתית המכשיר. אך למרות הבעיות, המי Mix הוכיח שאפשר לחדש, ובעיקר - שחברה סינית יכולה לחדש.

 

Mi Mix Mi Mix צילום: xiaomi

 

 

מתחרותיה של שיאומי מקבוצת BKK - החברות Vivo ו-Oppo - השיקו לאחרונה מכשירים שהציעו פיתרון חלופי למגרעת. ה-Find X של אופו כולל מערך צילום שנשלף מגוף המכשיר ומכשירי ה-NEX S של Vivo כוללים מצלמת סלפי נשלפת, שמצטרפת לסורק טביעות האצבע מתחת למסך.

 

 

NEX S NEX S צילום: יח"צ

 

 

יצרניות הסמארטפונים הסיניות עשו כברת דרך ארוכה מאז שזוהו עם הברקות מפוקפקות כמו העתקי אייפון מפלסטיק רעוע או מכשירים שמתלקחים בהטענה הראשונה. היצרניות הסיניות, שמתחרות על תשומת לבו של הצרכן, הבינו שהן חייבות להציע משהו חדש, שימושי ורצוי גם מגניב.

 

 

 

התחרות הזו אילצה אותן לחדש. איכות הייצור ובקרת האיכות עוד צריכות ליטוש, אבל למתחרות האמריקאיות והקוריאניות כבר כדאי לפקוח עין: המתחרות הסינית חמושות בהרבה יותר ממחיר תחרותי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x