קפה ג’ו משיקים תת־רשת שמיועדת לצריכה מהירה
הסניף הראשון נפתח אתמול בדיזינגוף סנטר תל אביב. עמי שם טוב, מנכ"ל הרשת מתנער מההשוואה לקופיקס: "אנחנו לא מכוונים למוצרים זולים"
רשת קפה ג’ו, בשליטת קבוצת דלק, משיקה תת־רשת בקונספט של צריכה מהירה, תחת השם JOE & GO. החנויות שיוצבו על שטחים מסחריים מצומצמים של 50-30 מ”ר ייפתחו באזורי משרדים ומיקומים עם תנועה גבוהה. הסניף הראשון נפתח אתמול בדיזנגוף סנטר בתל אביב וסניפים נוספים ייפתחו במתחם הבורסה ברמת גן, ברמת חייל, הרצליה פיתוח ופתח תקווה. בניגוד לסניפי קפה ג’ו הגדולים שההשקעה הנדרשת מהזכיין בהם מוערכת בכ־1.5 מיליון שקל ויותר, בקונספט החדש עלות ההקמה היא 500 אלף שקל.
- "אין בקניונים מספיק קונים עבור בתי קפה"
- שטראוס רוצה לשתות הפוך עם הלקוחות
- קופיקס משנה אסטרטגיה: כבר לא פיקס פרייס
זו לא הפעם הראשונה שקפה ג’ו משיקה קונספט לצריכה מהירה. עוד לפני שעברה לבעלות של דלק, השיקה הרשת ב־2007 תת־רשת לקפה ומזון לדרך, תחת השם “ג’ו טייק איט אווי”, שנסגרה מאז. כיום קיימים בארץ לא מעט נקודות מכירה של קפה על הדרך, וגם רשתות הקפה המתחרות כבר השיקו קונספט של מוצרים לצריכה מהירה. קופיקס היא רשת בתי הקפה שמזוהה יותר מכל האחרות עם קפה ומוצרי מאפה לצריכה מהירה, ומציעה את הקפה ב־5 שקל. אלא שהקונספט של קופיקס התברר כלא מאד רווחי. עמי שם טוב, מנכ”ל קפה ג’ו, טוען שבניגוד לקופיקס, הרשת שלו לא תציע מוצרים במחיר לואו קוסט. “יש רשתות בקונספט דומה שעובדות, או שלא. אצלנו זה לא על פי תפיסה של לואו קוסט. אנחנו לא מכוונים למוצרים זולים. אנחנו יצרני הקפה של עצמנו ומייצרים קפה איכותי, אז הוא לא יתומחר במחיר נמוך”. קפוצ’ינו קטן יעלה 10 שקל, קפוצ’ינו גדול 12 שקל, שלושה מאפים קטנים ב־9 שקל, מיני־כריכים ב־19-17 שקל, כריך גדול ב־28 שקל, וטוסט בין 37-35 שקל.
רשת קפה ג’ו מונה כיום 40 סניפים ועוד 200 נקודות מכירה בסניפי מנטה. בעשור האחרון סגרה הרשת כ־30 סניפים. “החלטנו לצאת ממקומות שהתנאים המסחריים בהם לא טובים או השתנו לרעתנו”, אומר שם טוב. “אבל השנה ייפתחו עוד סניפים גם של קפה ג’ו ובנוסף, בסניפים הגדולים נשלב עמדה של תת־הרשת החדשה. זה לא בהכרח מצריך עוד כוח אדם וזה מגדיל חשיפה ללקוחות”.