דיוור ישיר לפח: חוקי ה-GDPR עלולים לחסל את השיווק במיילים
חברות שיווק אמריקאיות מדווחות שגולשים לא פותחים את הודעות הגדרות הפרטיות החדשות שהן שולחות - תנאי להמשך קבלת השירות שלהן; למעשה, המעטים שכן פותחים את ההודעות פשוט מסירים עצמם מרשימת התפוצה. התוצאה: סכנה קיומית לשיווק הישיר, פרקטיקה ותיקה ונפוצה
השיווק במיילים נמצא בסכנה: מחקר שביצעה סוכנות השיווק הדיגיטלי Huge מצא שמיילים הפכו לכלי בעייתי לשימוש שעלול להיאסר - בגלל חוקי הגנת הפרטיות GDPR. החוקים החדשים מחייבים ליידע את הגולשים באכיפת התקנות, כתנאי להמשך שליחת פרסומות במיילים. חברות השיווק שלחו את ההודעות הנדרשות לתיבות המייל של אנשי רשימות התפוצה שלהן - אך הגולשים התעלמו מההודעות.
- מבוכה באירופה: נציבות האיחוד עצמה עוברת על חוקי GDPR
- כך ניצלה גוגל את חוק הפרטיות האירופי כדי להתחזק בשוק הפרסום
- מדריך מצולם: כל מה שאתם צריכים לדעת על תקנות ה-GDPR החדשות
לפי נתוני הסוכנות, כ-38% מהאמריקאים התעלמו לחלוטין מהודעות האישור, ואילו 23% מהם ניצלו את ההזדמנות כדי להסיר עצמם מרשימות התפוצה לחלוטין. המספרים בשאר העולם דומים: כ-30% מהנמענים לא טורחים לקרוא את ההודעות - ומפיצי הדיוור לא יכולים להמשיך לשלוח להם מיילים מבלי להסתכן במעבר על החוק.
לפי הערכות מתחילת השנה, השיווק הישיר אמור היה לייצר הכנסות של כ-22 מיליארד דולר בכל העולם עד 2025; כ-82% מהחברות משתמשות בדיוור ישיר כדי להציע ללקוחות מוצרים ושירותים וכדי לחזק את המותג שלהן. "אנשים פשוט לא מאשרים חזרה את התקנות", התלונן מנהל מידע בסוכנות שיווק לאתר CNBC. "מייל שבכותרת שלו מופיע תקנות פרטיות לעולם לא ייפתח", הוסיף.
על פי התקנות ניתן לשלוח מיילים רק למשתמשים שביקשו זאת, מה שמאפשר לשלוח לרוב הלקוחות שרכשו משהו מיילים עם הצעות חדשות. אך עבור כתובות מיילים שהתקבלו רק מתוקף ביקור באתר החברה או על ידי רכישה של מאגר מיילים מחברת צד שלישי, חייבים לקבל את האישור המפורש של המשתמש. הפרה של התקנות יכולה להוביל לקנס של עד 4% מהמחזור השנתי של החברה.
למרות שהתקנות תקפות רק לאזרחים האיחוד האירופי, אין שום דרך לדעת מיהו בעל כל כתובת מייל ולכן, נאלצות חברות השיווק להפיץ הודעות בקשת אישורים לכל מייל שברשותן. עבור המשתמשים, מדובר דווקא בהתפתחות חיובית: דיוור שיווקי מהווה 40% מכל המיילים שמועברים בעולם, ולרוב, לא מייצרות ההודעות כל ערך לנמענים. רבות מהן מגיעות אל תיבות הספאם שלהם, או זוכות להתעלמות מובנת. עתה, יהיה על מפעילי הדיוור הישיר למצוא דרכים חדשות לשמור על קשר עם הלקוח - אולי באמצעות כלי מדיה חברתית למיניהם.