ועדה מיוחדת תנסה להוזיל את הביטוח לאופנועים וקטנועים
הוקמה ועדה משותפת למשרדי האוצר והמשפטים במטרה להוזיל את ביטוח החובה לרכב דו גלגלי. כיום עלות הביטוח גבוהה במיוחד, ויכולה להגיע למחיר הקטנוע. מסיבה זו יש רוכבים שנוסעים ללא ביטוח
האם בקרוב אופנוענים יוכלו לרכוש ביטוחים מוזלים? לאחרונה הוקמה ועדה משותפת למשרדי האוצר והמשפטים, במטרה להוזיל את ביטוחי החובה של האופנועים והקטנועים. כיום כאשר בעל רכב דו גלגלי מבקש לבטח את האופנוע, עליו לשאת במחירי ביטוחי חובה גבוהים במיוחד, כאלה שמגיעים אפילו לעלותו של קטנוע.
- לאישור סופי: נהגי המכוניות יסבסדו עוד יותר את ביטוחי האופנועים
- תשכחו מקטנועים: חברה בווייטנאם תשקיע עד 3.5 מיליארד דולר בייצור מכוניות זולות
- משרד האוצר יצמצם את ההטבה לקטנועים עם 3 גלגלים
ביטוחי חובה בגובה 4,000 עד 8,000 שקל אינם נחשבים לחריגים בענף. מסיבה זו, ישנם בעלי דו גלגלי הבוחרים לרכב ללא ביטוח, מה שהופך אותם לעבריינים. כעת כאמור תנסה ועדה חדשה למצוא חלופות שיאפשרו את הביטוחים. לדברי גורמים המקורבים לוועדה, אחת החלופות שנבחנת מתייחסת לביטוח שייקבע לפי מידת השימוש בכלי הדו גלגלי ומידת "בטיחותו" של הרוכב, כלומר, תתחשב הן באביזרי הבטיחות שבאופנוע והן בעברו התאונתי של הרוכב. עם זאת, לדברי אותם גורמים קביעת הביטוחים ב"מסלול המוזל" עלולה להיות בעייתית לרוכבים שיבחרו במסלול זה, לנוכח העובדה שכפי שהביטוח יהיה מוזל - כך גם הפיצוי במקרה תאונה.
רק השבוע התקיים דיון בוועדת הרפורמות של הכנסת, שעסק בנושא ביטוחי האופנועים. הוועדה קבעה כי מרכיב ההעמסה בביטוחי החובה של כלי רכב יעמוד על עד 8.5% במהלך השנתיים הקרובות ועל עד 8% משנת 2020. מרכיב ההעמסה בביטוח רכב הוא סכום שמשולם מתוך פרמיות ביטוחי החובה של בעלי מכוניות וכלי רכב אחרים בעלי ארבעה גלגלים. מרכיב ההעמסה - שגובהו כיום הוא 5.5%, משמש לסבסוד של ביטוחי אופנועים וקטנועים.