$
אינטרנט

המכירות באמזון, תמונת מצב: זינוק שנתי בולט בהיקף הסחר

סקר חדש מגלה שמספר המוכרים שהיקף המכירות השנתי שלהם עומד על מיליון דולר ומעלה הכפיל את עצמו בשנה האחרונה. ואולם, על אף שאמזון אחראית לרוב הכנסות הסוחרים, 38% מהם הביעו דאגה מתחרות עם החברה עצמה

עומר כביר 10:0729.05.18
שיעור המוכרים המקצועיים באמזון, שהיקף המכירות השנתי שלהם עמד על מיליון דולר לפחות, כמעט והכפיל את עצמו בשנה האחרונה - כך לפי נתונים שמפרסמת חברת FeedVisor הישראלית, בעקבות סקר שערכה.

 

 

FeedVisor, שמסייעת למוכרים לתמחר את המוצרים שלהם בשווקים מקוונים, ערכה את הסקר בקרב 1,600 מוכרים מקצועיים שעובדים איתה ומוכרים את הסחורה שלהם באמזון. התוצאות הושוו לסקר דומה שנערך בשנה שעברה בקרב 1,200 מוכרים. השנה, 19% מהנשאלים אמרו שהיקף המכירות שלהם באתר היה לפחות מיליון דולר - לעומת 10% בשנה שעברה. מתוכם, 7% מכרו בין 2 מיליון ל-6 מיליון דולר, 1% בין 6 מיליון ל-10 מיליון דולר ו-3% מעל 10 מיליון דולר.

 

אתר אמזון אתר אמזון

 

 

אף ש-80% מהסוחרים עובדים עם ערוצי שיווק נוספים, רובם מעידים שאמזון אחראית לרוב מכריע במכירות שלהם: 13% אמרו שבין 61% ל-80% מהכנסותיהם מגיעות מאמזון, ו-47% אמרו שהחנות סיפקה יותר מ-80% מהמכירות שלהם. ההגמוניה של אמזון משפיעה על פעילות הפלטפורמות המתחרות: שיעור המוכרים שפעילים במקביל גם באיביי ירד מ-65% ל-52%, ורק 34% מהמוכרים מפעילים גם אתר מכירות משלהם (לעומת 39%). מנגד, שיעור המוכרים שפועלים גם בוולמארט או ב-Jet שבבעלותה צמח מ-17% ל-25%.

 

חוששים מתחרות - ומביקורת שלילית

 

הפעילות באמזון מטיבה עם הסוחרים, אך גם מטרידה אותם: 38% ציינו תחרות מול אמזון עצמה כאחת הדאגות הגדולות ביותר שלהם, 33% אמרו שהם מוטרדים מהעמלות שגובה אמזון, ו-24% סיפרו שהם חוששים שאמזון תחסום אותם מהפלטפורמה. דאגות בולטות נוספות הן ביקורות שליליות מרוכשים (32%) והנפקת החזרים כספיים (19%).

 

 

הקטגוריה הפופולריות ביותר (בהפרש ניכר מהמתחרות) היא המוצרים לבית ולמטבח, שסיפקה כ-18% מהמכירות - פי שניים ממוצרי בריאות ומביגוד שנמצאות במקום השני עם 9% כל אחת. הקטגוריה הכי קטנה לפי הסקר? דווקא טלפונים סלולרים ואביזרים לסלולר עם 0.7%.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x