אמזון חוסמת את אתרה בפני מחזירים סדרתיים של מוצרים
לענקית המסחר המקוון נמאס להפסיד מהחזרות פריטים שנעשה בהם שימוש, ומפיצויי לקוחות שמרבים להתלונן על חבילות שלא הגיעו ליעדן
בשבועות האחרונים מתלוננים עשרות אנשים כי אמזון חוסמת אותם משימוש באתר. לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", על הנימוקים שציינה ענקית הקמעונאות לחסימות נמנים החזרה מוגזמת של פריטים, מתן סיבות מופרכות להחזרתם, או השבת מוצרים שנראה כי נעשה בהם שימוש. לעתים סיבת החסימה כלל לא נמסרת למשתמשים.
אמזון סירבה למסור מהו מספר המשתמשים שנחסם עד כה. "זה קורה כשעושים לאמזון יותר מדי כאב ראש" אמר כריס מק'קייב, שעבד בעבר במחלקת אכיפת מדיניות בענקית המסחר המקוון.
- טראמפ לדואר האמריקאי: הכפילו את תעריפי המשלוח מאמזון
- איך התגלגלו משרדי אמזון למגרש חנייה בפארק בחיפה
- אמזון וגוגל עומדות לפגוע ב"חמקנות" של טלגרם
במייל שקיבל ניר ניסים, אחד המשתמשים שאמזון חסמה, כתבה לו החברה כי "לא תוכל לפתוח חשבון חדש או להשתמש בחשבון אחר כדי לבצע הזמנות מהאתר שלנו".
ניסים סיפר כי החזיר השנה פריט אחד בלבד, ובשנה שעברה עוד ארבעה פריטים. כשנחסם, החזיק בשובר מתנה בשווי 450 דולר מבלי יכולת לממשו.
לאחר שפנה במכתב תלונה ישירות למנכ"ל אמזון ג'ף בזוס נענה ניסים: "אנחנו רוצים שכולם יוכלו להשתמש באמזון, אבל יש מקרים נדירים בהם מפרים את תנאי השימוש שלנו לאורך זמן. עם למעלה מ־300 מיליון לקוחות ברחבי העולם, אנחנו חייבים לנקוט צעדים כדי להגן על כל יתר הלקוחות".
קמעונאיות מסחר מקוון מפסידות מיליארדי דולרים בשנה מהחזרי פריטים והונאות. למשל בגלל מקרים בהם הלקוחות מבקשים החזרים כספיים על מוצרים שנעשה בהם שימוש ובלתי אפשרי לשווק אותם בשנית. כמו כן, ממצבים של גניבת חבילות או העלמותן בדרך אל יעדן.