מאקרו טכנולוגי
גוגל מאמינה שהמשתמשים ישלמו עבור שימוש ביוטיוב מיוזיק
גוגל מסתערת על מוזיקה בסטרימינג עם מוצר בתשלום שעד כה הוצע בחינם. ואולם הניסיון שלה עשוי להיות בבחינת מעט מדי, מאוחר מדי מול ספוטיפיי ואפל מיוזיק
- גוגל השיקה את שירות הסטרימינג החדש YouTube Music
- גמילה מיוטיוב: טיימר חדש יעזור לכם לקחת הפסקה מהסרטונים
- יוטיוב תתחיל להציג פרסומות מיוחדות לצופים בטלוויזיות חכמות
המעבר לשירות מוזיקה בסטרימינג עשוי להתגלות כיקר עבור גוגל: הודות להיותו שירות וידיאו בעיקרו, יוטיוב משלם כיום לחברות התקליטים תמלוגים מופחתים ביחס לספוטיפיי ואפל מיוזיק, שמובילות את שוק המוזיקה בסטרימינג (מזנבות בהן דיזר הצרפתית שמתקשה להתרומם, וטיידל של ג'ייזי). לפי נתוני הפדרציה העולמית לתקליטים ומוזיקה (IFPI), תעשיית המוזיקה מרוויחה דולר בודד בשנה עבור כל משתמש ביוטיוב לעומת 20 דולר בשנה כנגד כל משתמש בספוטיפיי.
מעבר מסיבי של משתמשי יוטיוב להאזנה בלבד עשוי להביא את תעשיית המוזיקה לדרוש מגוגל לשנות את מודל התשלומים, ולהקפיץ את הוצאותיה. אולי כהכנה לכך, גוגל מבקשת למנף את יוטיוב כשירות מוזיקה בסטרימינג מבלי לשכוח שמדובר בשירות וידיאו בעיקרו. היא צפויה להדגיש את הסרטונים המוזיקליים בשירות ולהציע גם גירסאות גולשים ורמיקסים שהועלו באופן בלעדי לפלטפורמה שלה.
בדומה לספוטיפיי, יוטיוב מיוזיק מציע מסלול חינמי הכולל האזנה לפרסומות ומסלול נטול פרסומות ב־10 דולר לחודש. אלא שבניגוד למשתמשי ספוטיפיי שמגיעים אליה מאפס, משתמשי יוטיוב כבר התרגלו לקבל ממנו מוזיקה בחינם. החידוש העיקרי באפליקציית יוטיוב מיוזיק על פני האפליקציה הקיימת היא היכולת להאזין למוזיקה כשירות שפתוח ברקע הסמארטפון, בלי שתהיה היישום המרכזי הפעיל במסך המכשיר.
אמנם מדובר בעיקר במשתמשי יוטיוב קיימים שכבר יצרו לעצמם רשימות האזנה ומועדפים ביוטיוב, וכעת יקבלו גם כלי חיפוש מתקדמים מבוססי AI, אך האם זה מספיק? מנגד, אם יש משהו שגוגל יודעת לעשות היטב זה לייצר הכנסות ורווחים מפרסום. ייתכן שבשעה שספוטיפיי מתמקדת בהכנסות ממנויים, יוטיוב מיוזיק ילך דווקא לכיוון ההפוך. זה יהיה ניסוי מעניין.