באידו משנה מיקוד, תסתער על תחום הבינה המלאכותית
ענקית האינטרנט הסינית, שעסקיה נשענים על שירותים מקוונים ופרסום ברשת, הודיעה שתמכור חלק גדול מאחזקותיה בגוף הפרסום Global DU. היא מתכננת להתמקד בפיתוחי AI למיניהם, ותקים לשם כך חטיבה בינלאומית חדשה
באידו משנה כיוון: ענקית האינטרנט הסינית תערוך שינוי אסטרטגי במבנה עסקיה, כך שתתמקד פחות בתחום הפרסום המקוון ותקדיש יותר משאבים לפיתוחי בינה מלאכותית.
- "עמק הסיליקון של סין" יקים מרכז בתל אביב
- באידו בנסיעת מבחן בצפון סין
- באידו יוצאת לצוד טכנולוגיה בישראל
בין היתר, צפויה באידו למכור נתח גדול מאחזקותיה בחברת Global DU, שעוסקת בפרסום ואפליקציות למובייל; לאחר שתושלם המכירה, תחזיק באידו ברבעון השלישי ב-34% בחברה. בכוונת באידו להקים חטיבה בינלאומית חדשה שתתמקד בשירותי AI, ותישען על הצוותים המובילים שלה בתחומי פעילות אחרים.
השינוי הוא מהותי מאוד עבור החברה, אך תואם את התרבות העסקית בסין, במסגרתה חברות גדולות מבצעות שינויי מיקוד גדולים מפעם לפעם. על פי המודל הזה, גם ענקית כבאידו יכולה להרשות לעצמה לעשות כיוונונים חיוניים בהתאם למצב השוק העסקי, הפיתוחים הטכנולוגי והתעדוף הכלכלי והלאומי.
עם זאת, על אף החשיבות שמעבירה עכשיו באידו לעיסוק ב-AI החברה ידעה בשנה האחרונה נטישות כואבות של בכירים בתחום שעזבו את משרדיה. בין העוזבים היו גם אנשי מפתח כמו צ'י לו שהיה סמנכ"ל התפעול ונחשב למומחה לבינה מלאכותית. גם אנדרו אנ'גי, שנחשב לדמות מוכרת בעולמות ה-AI והקים את מרכז המחקר של באידו בארה"ב, עזב את תפקידו.