בלעדי לכלכליסט
שטראוס נכנסת לשוק הטבעוני: משיקה תחליף ליוגורט
החברה סיימה את הפיילוט במסגרתו הושק תחליף היוגורט יופיקס. היא תחל לשווק אותו תחת שם אחר בפריסה ארצית
שנה אחרי שנכנסה כמשקיעה (15%) בסטארט אפ העוסק בייצור תחליף יוגורט, מעמיקה שטראוס את החדירה לשוק הטבעוני ולקטגוריית תחליפים למוצרי חלב הצומחת. לכלכליסט נודע כי החברה סיימה את הפילוט במסגרתו הושק תחליף היוגורט "יופיקס" בשתי חנויות טבע ותחל לשווקו בפריסה ארצית.
לטובת המהלך, הקים רונן לביא, מייסד המיזם בו שותפה שטראוס קו ייצור לתחליף היוגורט. קו הייצור הוקם בהשקעה המוערכת בכ-2 מיליון שקל במחלבה של משק ויילר, המתמחה בתחום תחליפי החלב. קו זה יחליף את אתר הייצור שהקצתה שטראוס עד כה במתחם המחלבה באחיהוד. היוגורט שישווק בתוך כחודש וחצי בכל שוק קמעונאות המזון ימותג בנפרד ממוצרי היוגורט של שטראוס, כך שלא ישא את המותג דנונה או יופיקס וייקרא בשם אחר שטרם נחשף.
- “כל שרשרת החלב צריכה להוריד מחירים"
- שר החקלאות מנסה לקדם מענק בגובה 80 מיליון שקל לתנובה, קוקה קולה ושטראוס
- עופרה שטראוס: "אין מחיר שבו אהיה מוכנה למכור את החברה"
החיבור העסקי בין לביא לשטראוס נוצר ב-2015 במסגרת הקמת חממת The Kitchen, המשותפת לשטראוס ולרשות החדשנות. לאחר שנתיים של פיתוח בחממה, יצא ליבוא לסבב גיוס של 2 מיליון דולר, בו השתתפו שטראוס ומשקיעים זרים. המיזם מציע פלטפורמה למוצרי מזון ושתייה תחליפים לחלב פרוביוטיים, שאינם עשויים סויה או מחלב וללא מייצבים ומשמרים.
בראיון לכלכליסט אמר השבוע אלי איצקין מנכ"ל מחלבות שטראוס: "חלק האסטרטגיה שלנו היא לתת מענה לכל סוגי הצרכנים ולכן הצרכנים שלא צורכים חלב או רוצים לגוון עם מוצרים צמחיים יקבלו מאיתנו מענה. יש לנו את הפיתוח של יופיקס עם חברת הסטארט אפ שיושק בחודשים הקרובים תחת שם חדש. בהמשך, ניתן מענה לכל סוגי תחליפי החלב בדרך שלנו שלפיה, חייב להיות ערך מוסף על הקיים בשוק".
בחודשים הקרובים צפויה שטראוס להעמיק את החדירה לתחום התחליפים למוצרי החלב ולתת מענה במגוון רחב של מוצרים. חברת דנונה העולמית השותפה (20%) במחלבות שטראוס רכשה בשנה שעברה את מותג תחליפי החלב הבינלאומי "אלפרו", אולם בשלב זה שיווק והפצת המוצרים נתונים בידי שסטוביץ ולא עברו לידי שטראוס.
שוק תחליפי החלב גלגל ב- 2017 239.3 מיליון שקל. צמיחה של 15% ביחס ל- 2016 ו- 30.6% ביחס ל-2015. קטגוריית הטופו גלגלה אשתקד 17.9 מיליון שקל, צמיחה של 13.3% ביחס ל- 2016. הצמיחה בקטגוריית התחליפים למוצרי החלב הושגה בעיקר ממלכי השקה של תנובה שהרחיבה פעילותה בתחום התחליפים הטריים.