חלל תקשורת: מזכר הבנות עם חברה זרה לשימוש בלוויין עמוס 17 ב-55 מילון דולר
עמוס 17 יוצב בנקודת השמיים בא שהה עמוס 5 עד אשר אבד עימו הקשר בנובמבר 2015. על פי הדיווח, עד סוף החודש הצדדים יחתמו על הסכם להשלמת העסקה.
- חקר ביצועים: השבוע של חברת חלל, ענף הסלולר ופסקת ההתגברות
- דרמה בחלל תקשורת: הממשלה כופה את בניית עמוס 8 בתעשייה האווירית
- ישראל קנדה בוחנת הגשת הצעה מיידית לרכישת מידטאון וחלל תקשורת מיורוקום
עמוס 17 יוצב בנקודת השמיים בא שהה עמוס 5 עד אשר אבד עימו הקשר בנובמבר 2015. באותה שנה הסתכמו הכנסות החברה מנקודת השמיים הזו ב-34 מיליון דולר, מאז שבת הלוויין הן צנחו, בשנת בשנת 2017 הן הסתכמו ב-3.8 מיליון דולר, שנה קודם לכן 4.7 מיליון דולר.
עמוס 17 מיועד לספק שירותי תקשורת לאפריקה שנחשבת לאחד משוקי היעד בעלי הצמיחה המהירה ביותר. מרבית יבשת אפריקה באזור הפעילות של חלל תקשורת מתאפיינת בהיעדר תשתיות תקשורת קרקעיות ומכאן הצורך בשירותי תקשורת אמינים.
את הלוויין עמוס 17 בונה חברת בואינג מתוקף הסכם עליו חתמו שתי החברות ב-21 בדצמבר 2016. על פי ההסכם בואינג מחוייבת להציב אותו בנקודת החלל ברבעון השני של 2019. בתמורה חלל תקשורת התחייבה לשלם 153 מיליון דולר. בנוסף, על פי ההסכם לאחר 15 שנות פעילות בואניג תהנה מתשלומים בשיעור של 5%-10% מתוך ההכנסות שיניב עמוס 17.
עמוס 17 ישוגר על ידי על ידי SpaceX של אילון מאסק. חלל תקשורת לא תשלם עבור השיגור, שכן שילמה לחברה עבור שיגור עמוס 6, לאחר שהלוויין התפוצץ על כן השיגור, סוכם כי התשלום ייזקף לטובת שיגור עמוס 17.
כאמור, לאחר השיגור עמוס 17 יוצב בנקודת השמיים בה היה עמוס 5 עד אשר אבד עימו הקשר בנובמבר 2016. מאז אבד הלוויון, חלל תקשורת פועלת בלוח זמנים קשוח. לחברה הסכם לשימוש בלעדי בנקודת השמיים 17◦E עליו חתמם בספטמבר 2008 עם חברת אינטרספוטניק בתמורה ל-10 מיליון דולר תשלום חד פעמים, ומיליון דולר בשנה למשך 15 שנה שאותם החלו לספור מינואר 2012, תחילת פעילותו המסחרית של עמוס 5.
על פי ההסכם עם אינטרספוטינק חלל תקשורת הייתה מחויבת להציג עד סוף שנת 2016 הסכם לבניית והצבת לוויין חלופי, אחרת הייתה מאבדת את נקודת השמיים ונקנסת ב-3 מיליון דולר.
במקביל במרץ השנה הודיעה חלל תקשורת כי בחרה בחברת לוראל האמריקאית לבניית הלווין עמוס 8, שאמור להחליף את עמוס 6 המרוסק.