"כשניסע ברכב אוטונומי, נדע שזה בזכות טכנולוגיה ישראלית"
כך אמר מנכ"ל חברת השבבים ולנס, דרור ירושלמי, במהלך ועידת התעשייה של "כלכליסט". הוא סיפר כיצד השתלבה החברה בתחום הרכב החכם והאוטונומי, ועל העניין שמגלות ענקיות רכב עולמיות בשוק האוטוטק המקומי
"הטכנולוגיה שלנו שינתה את הדרך בה אנשים מחברים טלוויזיות וציוד שמע - ואף גלשה לתחום הרכב" - כך סיפר מנכ"ל ולנס דרור ירושלמי, במהלך ועידת התעשייה של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי ובזן.
- "הממשלה מפקירה את התעשייה המסורתית מטעמים פופוליסטיים"
- שמוליק ארבל: "החיבור בין סטארט-אפים לתעשייה מסורתית הוא מצב של ווין ווין"
- מנכ"ל פרוטרום: "אנחנו לא נגדיל את התמ"ג אם נהיה תעשייה שבונה על אקזיטים"
ולנס היא אחת מחברות המוליכים למחצה הישראליות הגדולות ביותר שמפתחת שבבים לתחום הרכב החכם. היא צפויה להתחיל לספק אותם ב-2020 גם לדיימלר - חברת האם של מרצדס בנץ.
"התחלנו עם רעיון, שמתמודד עם ריבוי כבלים. אנו בעצם מאחדים את הכבלים לכבל אחד שיכול לסחוב קצב גבוה של וידאו ומידע וגם חשמל", סיפר ירושלמי. "זו הייתה ההתחלה כמובן. ההתקדמות הייתה מהירה ולאחר ארבע שנים מכרנו מיליון צ'יפים לסוני, לפנסוניק, LG - ואת כל זה התחלנו כחברה קטנה מהוד השרון, קטנה אך עם שותפים גדולים", מסביר ירושלמי.
הוא סיפר על כניסת החברה לתחום הרכב העולמי: "ב-2015 החל באז סביב הרכב האוטונומי, הרכב שנוהג לבד, מתחבר לענן ולמכוניות אחרות. המשמעות היא שפע של חיישנים, מצלמות, מעבדים, כל אלה צריכים להתחבר זה לזה. כבלים ברכב הם בעיה עצומה שרבים לא יודעים על קיומה. ברכב ממוצע יש כ-3 קילומטר של כבלים בתוך הרכב. ואנו מעניקים פיתרון עם טכנולוגיה שפיתחנו לשוק האודיו והווידאו".
לדברי ירושלמי, יש בישראל סטארט-אפים רבים בתחום הרכב שמביאים פתרונות שונים לקידום המכונית האוטונומית והרכב החכם בכללו: "יש מסעות של יצרני מערכות לרכב לישראל; מרצדס בנץ וחבריה מעולם לא באו לבקר כאן בעבר, אך כעת יצרנים רבים מגיעים כדי להכיר סטארט אפים, להיחשף לטכנולוגיה, להשתמש בה. בעוד 15 שנים כשניסע ברכב אוטונומי נדע שיש בו טכנולוגיה ישראלית מוחבאת שמאפשרת לנו לעשות את זה".