$
חדשות התקשורת

הרשות להגנת הפרטיות דורשת מחברות הטלוויזיה לקבל הסכמה לפני איסוף מידע על לקוחותיהן

כך עולה ממסמך הנחיות ששלחה הרשות והגיע לידי "כלכליסט". זאת לאחר שהרשות בחנה את האופן שבו HOT ,yes, סלקום ופרטנר אוספות ומשתמשות במידע על הצופים לאור התפתחויות טכנולוגיות

עומר כביר 08:4217.04.18
ספקיות שירותי הטלוויזיה בישראל חייבות לקבל מלקוחותיהם הסכמה מפורשת אם ברצונם לאסוף ולהשתמש במידע על הרגלי הצפייה שלהם – כך מתריעה הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, במסמך הנחיות ששלחה לאחרונה לארבע הספקיות הגדולות ושהגיע לידי "כלכליסט".

 

המסמך, שנשלח ל-HOT, yes, סלקום ופרטנר, חובר בעקבות סקירת פרטיות ראשונה מסוגה, שקיימה הרשות בחברות לצורך לבחינת האופן שבו הן אוספות ומשתמשות במידע אודות הצופים והרגלי הצפייה שלהם. הסקירה כללה דרישה לקבלת ידיעות ומסמכים מכל חברה, ובנוסף הליך פיקוח שהתקיים במשרדי ובמסגרתו נבדקו מערכות ותהליכי העבודה של החברה בתחום.

הפעולה נערכה לאור התפתחותיות טכנולוגיות באופן השימוש בשירותי טלוויזיה, ובפרט שירותים מבוססי אינטרנט דוגמת אלו של סלקום ופרטנר. "מכשירי הטלוויזיה ומכשירים שמספקים שירותי צפייה הופכים ממכשור חד-כיווני המשדר לצופה לכאלו שביכולתם לאסוף מידע מהצופה", נכתב במסמך. "לאור המגוון המתפתח בתכנים הנצפים, היכולת להתאימם לקהל הצופים, לעבד נתונים אלו ולפעול על פיהם, המידע הנאסף אודות צפייה בתכנים משודרים הופך למעשה את נתוני הצפייה ל'מידע' כהגדרותו בחוק. וככזה מחייב את החברה ביישום הוראות החוק".

 

מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין ומנכ"ל yes רון אילון. סקירת פרטיות ראשונה מסוגה מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין ומנכ"ל yes רון אילון. סקירת פרטיות ראשונה מסוגה צילומים: רפי דלויה , אריאל בשור

 

הבדיקות העלו כמה ממצאים (הרשות לא מסרה מידע על טיבם של ממצאים אלו), שבעקבותם מצאה לנכון הרשות לשלוח לחברות הנחיות ונוהלי פעולה מהותיים. המרכזי שבהם הוא קבלת הסכמה של הלקוח לשמירה ושימוש במידע שנאסף עליו. "הצופה בתכנים המשודרים על ידי החברה עלול שלא להיות מודע לעצם איסוף נתוני הצפייה שלו", נכתב. "קל וחומר כאשר נתונים הצפייה נאספים על בן בית (בגיר או קטין) שלא התקשר במישרין עם החברה. נוכח זאת, על החברה ליידע ולקבל את הסכמתו המפורשת ומדעת של הלקוח לעניין איסוף נתוני הצפייה, אופן האיסוף והשימוש במידע – לרבות עצם הסתייעות החברה בשירותי מיקור חוץ לשם כך".

 

ברשות מבהירים עוד שבכל מקרה שבו נעשה שימוש בנתוני הצפייה למטרה שאינה חיונית למתן השירות העיקרי, דרושה הסכמה פוזיטיבית מפורשת ונפרדת (Opt-In). בנוסף דרושה הסכמה מפורשת של הלקוח גם לצורך שימוש במידע שכבר נאסף בעבר, כאשר כחלק מהליך קבלת הסכמה זו יש לפרט בפני הלקוח את המידע שנאסף. "שימוש במידע שנאסף ללא הסכמתו הפוזיטיבית של הלקוח, ובמקרה בו ניתנה הסכמה – שימוש במידע שנאסף טרם לקבלת הסכמה שכזו, יהווה הפרה של הוראות החוק", נכתב.

 

עוד מזהירים ברשות שמותר לעשות במידע שימוש רק למטרות שלשמן נאסף ושלהן נתן הלקוח את הסכמתו, ושכל שימוש אחר מהווה עבירה על החוק. בנוסף ציינה הרשות שבהתאם לחוק, יש ללקוחות זכות עיון במידע שנאסף עליהם. הנחיות אחרות עוסקות באופן שבו יש להגביל את הגישה הפנימית למידע בקרב עובדי החברה, ומזכירות תקנות וחוקים שעוסקים בהעברת מידע לגורמים שלישיים או לחו"ל ובאבטחת מידע.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x