פולקסווגן מינתה את הרברט דיס למנכ"ל, תבצע ארגון מחדש של דגמי הרכב
דיס מתכוון להוביל תוכנית שינוי ארגוני שבמרכזה חיזוק המטה המרכזי על חשבון הנהלות המותגים - שחלקם יאוחדו לטובת צמצום עלויות ושיתופים טכנולוגיים; המנכ"ל היוצא מולר הוביל את פולקסווגן ב-3 השנים האחרונות וחילץ אותה ממשבר הדיזלגייט
מנכ"ל חדש לפולקסווגן: החברה הודיעה על מינויו של הרברט דיס (Herbert Diess), מנה"ל המותג בקבוצה, למנכ"ל החדש שלה. דיס יחליף את המנכ"ל הנוכחי מתיאס מולר (Matthias Müller), שכיהן בתפקיד פחות משלוש שנים, מאז ספטמבר 2015.
- דיווח בגרמניה: מנכ"ל פולקסווגן מתיאס מולר בדרך החוצה
- פורשה השקיעה בסבב הגיוס השני של אנגוג הישראלית
- פולקסווגן תחשוף את הדור החדש של הטוארג בסין
דיס (50) הצטרף לפולקסווגן בדצמבר 2014 לאחר קריירה ארוכה במתחרה BMW. הוא צפוי להוביל כמנכ"ל פולקסווגן תוכנית של שינוי ארגוני עמוק, שעיקרה מכוון לחיזוק המטה הניהולי המרכזי של פולקסווגן על חשבון ההנהלה במותגים השונים. בכך יבטל דיס מהלך מרכזי שהוביל קודמו בתפקיד בתגובה למשבר הדיזלגייט.
החברה הודיעה היום כי תארגן מחדש את המותג בשלוש קבוצות רכב - "חסכוניות", "פרימיום" ו"סופר פרימיום". כמו כן תיצור פורטפוליו מיוחד עבור סין - השוק הגדול ביותר שלה.
בספטמבר 2015 הודתה פולקסווגן כי התקינה תוכנות זיוף במכוניות הדיזל שלה - הפרשה הובילה למחיקת מיליארדי יורו משווי השוק שלה ואילצה את המנכ"ל הקודם מרטין וינטרקורן להתפטר. וינטרקורן וההנהלה הבכירה של פולקסווגן הכחישו כי היה להם מידע או מעורבות במניפולציית התוכנה שבמוקד הפרשה והם הטילו את האחריות מהנדסים בדרג נמוך יותר, אך הכחשות אלה נדחו על ידי גורמים בענף ובשוק ההון, בין היתר לנוכח המבנה הריכוזי באופן קיצוני של הקבוצה.
המנכ"ל מולר שהחליף את וינטרקורן הוביל לשינוי תרבותי עמוק בקבוצה, שכלל ביזור סמכויות ומתן עצמאות למנהלי המותגים השונים הפועלים תחתיה. כאמור - דיס מתכוון להוביל את הקבוצה בכיוון ההפוך, חזרה לכיוון הריכוזיות. לפי דיווחים המתבססים על מקורבים, המנכ"ל החדש מעוניין לרכז מספיק כוח בידי מנהלי המטה המרכזי על מנת להקל עליהם לדרוש ממנהלי המותגים שיתוף בעלויות ובטכנולוגיות.
לפני שנה הוביל דיס תוכנית של קיצוצים בחברה, שהובילה למשבר אמון חריף עם נציגי העובדים המחזיקים במחצית מ-20 המושבים בדירקטוריון פולקסווגן. דיס חייב את תמיכת העובדים, לצורך ביסוס מעמדו בקבוצה ולצורך מימוש התוכניות שלו כמנכ"ל, והוא השכיל להגיע איתם בסופו של דבר להסכמות. בחודשים האחרונים ערך דיס שורה של פגישות עם בעלי המניות על מנת לקדם את מועמדותו לתפקיד המנכ"ל, וכן את ההסכמה למדיניות שאותה הוא מעוניין להוביל בתפקיד זה. המנכ"ל המכהן מולר לא היה מודע למפגשים אלה.
במסגרת התוכנית החדשה, המותגים פולקסווגן, סיאט, סקודה ו-SUV יאוחדו בקבוצה משותפת, בעוד שחטיבת אאודי תישאר עצמאית כמותג ה'פרימיום'. יצרנית מכוניות היוקרה פורשה תקבל את השליטה על מותגי למבורגיני, בוגאטי ובנטלי (שכיום שייכים לחטיבות שונות). חברת המשאיות Volkswagen Truck & Bus GmbH הכוללת את מותגי מאן וסקניה צפויה להעביר את המטה שלה מברנשוויג למינכן ולפתוח בהכנסות לרישום למסחר, לקראת השנה הבאה.
את שנת 2017 סיימה פולקסווגן במקום השני בנתוני מכירות מבין יצרניות הרכב בעולם, עם 10.53 מכוניות מכורות - מתחת לקבוצת רנו ניסאן (10.61 מיליון מכוניות) ומעל טויטה (10.2 מיליון מכוניות).