$
הקברניט

סודות הלוח: מה המשמעות האמיתית של מספר הטיסה שלכם?

שם הטיסה מעיד על כיוון התנועה, על חברת התעופה ואפילו על כמה הנתיב חשוב עבור החברה; בנוסף, נתיבים רבים לא משנים את מספרם במשך שנים רבות - אלא אם מתרחשת תאונה, ואז יוחלף השם כדי לא להפחיד נוסעים

שירות כלכליסט 07:5007.04.18

כולנו יודעים שמספר הטיסה שלנו חשוב כדי שנוכל לזהותו במסכי שדה התעופה ולהזין אותו באתר האינטרנט של חברת התעופה; אבל מה בעצם המשמעות שלו? למה ישנן טיסות עם שמות קצרים יותר מאחרים ומה פשר המספר?

 

 

אפשר ללמוד לא מעט על הטיסה רק לפי השם שלה. לפי פטריק סמית, טייס מסחרי לשעבר וכותב הספר Cockpit Confidential, מספר טיסה הוא שילוב של מספרים ואותיות שמייצגים קודם כל את קוד חברת התעופה - דלתא תהיה DL, יונייטד תהיה UA, אמריקן תהיה AA, וכו'.

 

לוח טיסות לוח טיסות צילום: גטי אימג'ס

 

 

טיסות שטסות מזרחה או צפונה יקבלו בדרך כלל מספרים זוגיים, ואלה שטסות מערבה או דרומה יקבלו מספרים אי זוגיים (אם כי יש לחוק זה חריגות). טיסות חזור בין יעדים בד"כ מקבלות מספר נמוך ב-1 מהטיסות הלוך. לכן, אם טסתם הלוך חזור מפילדלפיה לסנט מרטן למשל, טיסה 1209 תיקח אתכם לקריביים (דרומה) וטיסה 1208 תיקח אתכם חזרה לארה"ב (צפונה).

 

ככלל, ככל שהמספר נמוך יותר, נתיב הטיסה "יוקרתי" יותר עבור חברת התעופה. מספרים בעלי ספרה אחת או שתיים בד"כ ניתנים לנתיבים פופולריים – ובד"כ למרחקים ארוכים – כמו טיסה 44 של יונייטד מניוארק ללונדון. אם יש לכם כרטיס לטיסה עם מספר נמוך, יש סיכוי לא רע שמדובר בנתיב שעושה הרבה כסף עבור חברת התעופה.

 

מספר הטיסה נשאב בין היתר, מכיוון הטיסה מספר הטיסה נשאב בין היתר, מכיוון הטיסה צילום: גטי אימג'ס

 

 

טיסות עם מספרים בעלי ארבע ספרות שמתחילים ב-3 ומעלה בד"כ מציינים טיסות משולבות, כמו שקורה כשאתם קונים כרטיס לטיסה של לופטהנזה וטסים עם סוויס.

 

כמו שנוסעים מתמידים בטח שמו לב, מספרי טיסות באותו נתיב יכולים לא להשתנות במשך עשורים, אלא אם קורה משהו יוצא דופן. דוגמא לכך היא הטיסה היומית של אמריקן מבוסטון ללוס אנג'לס שסימנה היה AA11 במשך עשרות שנים, עד שאחת מהן נחטפה ורוסקה על מגדלי התאומים ב-2001. חברות תעופה ממהרות לשנות מספרי טיסות אחרי תאונה, כדי להבדיל אותן מטיסות שגרתיות ולא לגרום לנוסעים לחשוב שמדובר במספר עם מזל רע.

 

 

 

חברות תעופה פועלות באופן שונה זו מזו, כך שהחוקים הללו אמנם שרירים בארצות הברית ובאירופה, אך לפעמים משתנים בחברות תעופה במזרח הרחוק או בדרום אמריקה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x