Mind the Tech NY
איך בנו את האפקטים המיוחדים של "וונדר וומן"?
עודד גרנות, אמן אפקטים ויזואליים שהשתתף בהפקת שוברי קופות הוליוודיים, מספר על אתגרי התחום; לדבריו, לפעמים עובדים המעצבים חודשים שלמים על שוט בודד
אמן האפקטים הוויזואליים הישראלי עודד גרנות, שהשתתף בעשיית סרטים כמו "וונדר וומן", "בלייד ראנר 2049", ו"חיות הפלא וכיצד למצוא אותן" סיפר באירוע Mind the Tech של "כלכליסט" בניו יורק על מורכבות העבודה - שיכולה להימשך בין ימים לחודשים.
- "קרנות אמריקאיות הבינו שהן לא יכולות להתעלם מישראל"
- קרן JVP של אראל מרגלית תפתח משרדים בניו יורק
- קובי הבר: "התחרות האגרסיבית על טאלנטים פוגעת בהייטק הישראלי"
"אנחנו חיים בזמן מרגש. תעשיית האפקטים הוויזואליים המיוחדים התפתחה מאוד", אמר. "בעוד שבסרטים משנות ה-90 נכללו עשרות שוטים שבהם שולבו אפקטים מיוחדים, בסרטים מהשנים האחרונות המספר יכול להגיע לאלפים. עבודתם של אמני האפקטים יכולה להימשך חודשים על כל שוט, ועבור האולפנים העבודה יכולה להימשך שנים".
"כדי לייצר אפקטים ויזואליים אנחנו צריכים זמן. זמן הוא הבעיה היחידה. אנחנו צריכים להיות יעלים מאוד ולכן משתמשים בכלים שעוזרים לנו למכן תהליכים - ליצור ערים, לייצר קהל של כפילים דיגיטליים - כל מה שעוזר לנו לייצר יותר בזמן קצר".
לדברי גרנות, בעבודה על הסרט "בלייד ראנר 2049" ניסו האמנים לייצר מראה שמושפע ושואב מסין התעשייתית ומארכיטקטורה סובייטית. בבניית ערים, כל מבנה עוצב בנפרד, כשעל ארכיטקטורת העיר הבסיסית נוספות שכבות של פרטים כמו תאורה ומזג אוויר כמו גשם ושלג, שלאחר מכן שולבו בהם חומרים ויזואליים שצולמו על הסט.
ישראל, לדברי גרנות, עדיין משתרכת מאחור בכל הקשור לגודל הפרויקטים, אך השוק הישראלי מראה יותר נכונות לעבודה עם אפקטים מיוחדים. "יש היום יותר בימאים בישראל שמבינים את הערך של זה", אמר.