היום: הצו המחייב את רשתות השיווק לסמן פערי מחירים במוצרי טואלטיקה נכנס לתוקף
על פי הצו רשתות שיווק שלא יסמנו את המוצרים יסתכנו בקנסות בגוה 22 אלף שקל. מנתוני משרד הכלכלה עולה כי עוד בטרם נכנס הצו לתוקף נרשמו ירידות במספר מוצרים, בהם משחות שיניים של קולגייט ודאודורנט של ג'ילט
צו סימון מוצרי הטואלטיקה, עליו חתם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, נכנס הבוקר (א') לתוקף. מהיום כל רשתות השיווק מחויבות להציג את מחירי מוצרי הטואלטיקה שבהם קיימים פערי מחירים בין ישראל למדינות שונות בעולם, על פי הרשימה עליה חתם השר.
- המחירים יירדו? רפורמת התמרוקים תונח מחר על שולחן הכנסת
- מסתמנת פשרה שתאפשר יבוא מקביל של משחות שיניים
- מהיום: רשימת מוצרים שחובה להציג עליהם פערי מחירים בין ישראל לעולם
אכיפת הצו תעשה על ידי הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, אשר בסמכותה להטיל קנסות בגובה 22 אלף שקל על כל שלט שלא יוצב על המדף לצד המוצר הרלבנטי.
הרשימה הראשונית עליה החליט משרד הכלכלה כוללת שבעה מוצרים בהם נמצאו פערי המחירים הגבוהים ביותר – בין 50% ל -107%. הרשימה כוללת שלוש משחות שיניים של המותג קולגייט, שלושה מוצרי דאודורנט לגברים במותגים ספיד סטיק וג'ילט ודאודורנט נשים של המותג דאב.
על פי נתוני משרד הכלכלה, בחלק מהמוצרים שיסומנו נרשמת ירידת מחירים מהמועד שדווח על הכוונה לפרסם בגינם השוואה. כך מחר קולגייט Cool Mint ירד ב-19%, ג'ילט AI קליר ירד ב-12%, קולגייט טוטאל ב-8% וקולגייט משפחתי 100 מ"ל ירד-6%.
שר הכלכלה חתם על צו סימון המוצרים בחודש שעבר, לאחר הליך שימוע שקיימה הוועדה לבחינת המחירים בה הוחלט על רשימה ראשונה של השוואת מחירים. הוועדה גיבשה מתודולוגיה וקווים מנחים לבחירת המוצרים שמחירם, לדעתה, בלתי הוגן לצרכן והמליצה על מוצרים בהם נתח הצריכה הן של המותג ושל המוצר גבוה בשוק המקומי ורמת המחירים גבוהה ביחס למוצרים אחרים באותה קטגוריה.