חברות מסין וגרמניה זכו במכרז המערכות הענק של הרכבת הקלה בתל אביב
המכרז להקמת מערכות החשמל והתקשורת בקו האדום שיחבר החל מאוקטובר 2021 בין פ"ת, תל אביב ודרום בת ים סבל מעיכובים רבים עד לסגירתו. הקבוצה הזוכה גברה על הצעות הקבוצה ההודית שפעלה ביחד עם רפאל ושפיר הנדסה
ועדת המכרזים של חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), האחראית על הקמת מערך הרכבות הקלות במטרופולין תל אביב, הודיעה הערב (ב') כי השותפות הסינית CRTG ו-EEB היא הזוכה במכרז המערכות של הקו הראשון. מדובר בקו האדום שיחבר באוקטובר 2021 בין פ"ת, תל אביב ודרום בת ים. הזוכה תהיה אחראית להקמת מערכות החשמל והתקשורת ולהתקנת המסילות של הרכבת הקלה. חברת DB הגרמנית, שהיא חלק מהקבוצה הזוכה, תנהל את האינטגרציה של כלל המערכות בפרויקט.
מכרז המערכות סבל מעיכובים רבים בבחירת הזוכה בו. המכרז המקורי יצא לדרכו לפני 14 חודשים, אולם כפי שנחשף ב"כלכליסט" החברות שניגשו אליו תמחרו אותו בעלות כפולה ויותר מהשווי המקורי, מה שגרם לנת"ע לבטל אותו. לפני כשבעה חודשים יצא מכרז חדש והעלות המקורית ע"ס 2.5 מיליארד שקל נותרה ללא שינוי.
בנת"ע טוענים שהקבוצה הסינית גרמנית זכתה במכרז לאחר שגברה בשקלול התוצאות על קבוצה בהובלת Texmaco ההודית בשיתוף רפאל ושפיר הנדסה. "הסינים הציגו ניסיון רב בתכנון, התקנה ותחזוקה של מערכות חשמל ותקשורת בפרויקטים של מטרו בבייג'ין, גוואנז'ו, שנזן ושנגדו בסין, בשילוב הניסיון של Deutsche Bahn Engineering and Consulting מהמטרו של ברלין ושל לייפציג", אומרים שם.