אאוטבריין רוצה ליצור שת"פ בין גופי תוכן כדי להילחם בפייסבוק
החברה השיקה פלטפורמה בשם Sphere, שתאפשר למוציאים לאור ובעלי תוכן לשתף פרסומים ביניהם. המטרה היא ליצור יותר מעורבות של יותר גולשים ולשחרר גופי תוכן מהתלות ברשת החברתית
- דיוויד קוסטמן מצטרף לאאוטבריין כמנכ"ל משותף
- אאוטבריין רוכשת סטארט-אפ סלובני בכ-25 מיליון דולר
- חברת אאוטבריין מפטרת 20 מעובדיה בניו יורק
הדרך שבה אאוטבריין מציעה לגולשים תכנים מבוססת על שילוב בין שני סוגי תוכן: קידום תוכן אורגני של המו"ל עצמו, לצד תכנים ממומנים של מפרסמים אחרים. תחת הפלטפורמה החדשה, התכנים האורגניים שיוצעו לגולשים יכללו גם את אלה של שותפי התוכן שבחרו להצטרף לפלטפורמה.
המטרה, בין השאר, היא לשחרר את גופי התקשורת מהתלות שפיתחו בפייסבוק. מאאוטבריין נמסר כי פרסום מאמרי מערכת משותפים איכותיים לצד מאמרי מערכת שלהם עצמם, יהפכו את הגולשים למעורבים יותר, מה שיוביל להכנסה גבוהה יותר לטווח הארוך עבור גופי התקשורת בפלטפורמה.
"אנחנו מאמינים שעתידו של תחום הפרסום מצוי בהשקעה במערכת היחסים ישירה בין אתרי התוכן והקהל. אתרי התוכן זקוקים לדרך טובה יותר להשקיע בצמיחה של קהל ששייך להם ואינו מסתמך על פייסבוק" מסר ירון גלאי, מנכ"ל וממייסדי אאוטבריין. "עם Sphere אנחנו סוללים דרך חדשה במודל העסקי של אתרי התוכן, שמעודד תוכן איכותי הדורש מעורבות עמוקה של המשתמשים. חוויה זו לוקחת בחשבון את הצרכים של אתרי התוכן והמשתמשים כאחד, ועל כן מייצרת בהכרח מצב בו כולם מרוויחים".
מדיניות שיתוף התכנים של פייסבוק, לצד הנטייה שלה לבצע שינוים תכופים באלגוריתם, הולידו ביקורת רבה מצד גופי תקשורת בעולם. אחרי השינוי האחרון שביצעה הרשת החברתית בפיד החדשות שלה, שנותן עדיפות לתוכן "חברתי" על פני סוגי תוכן אחרים, הודיע לפני כשבוע העיתון הגדול ביותר בברזיל, "פולהא זה סאו פאולו", שהוא מפסיק להעלות את תכניו לפייסבוק.
לפי נתוני החברה, אאוטבריין מגישה היום כ-275 מיליארד המלצות אישיות בחודש ליותר ממיליארד משתמשים. עד כה גייסה כ-145 מיליון דולר ובין משקיעיה נמנות הקרנות לייטספיד, ויולה גרופ, ג'מיני, גלנרוק, אינדקס, הרבורווסט ורודיום. מרכז הפיתוח של החברה פועל מישראל והיא מחזיקה סניפים בכל העולם.