פרסום ראשון
אגרת הרישוי השנתית על כלי רכב בדרך להתייקר
למרות שמחירי אגרות הרכב בארץ הם מהגבוהים בעולם, משרד התחבורה צפוי להוסיף ולייקר את מחירן בעוד כחודשיים - בכמה עשרות שקלים. יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל: "אין מדינה בעולם שגובה יותר מישראל על אגרות רישוי, זו חזירות מטורפת". משרד התחבורה: "המחיר מוצמד למדד ומתעדכן באופן אוטומטי"
אגרות הרישוי (כלומר מחיר הטסט) בישראל צפויות להתייקר בעוד כחודשיים, כך עולה ממסמך ששלח משרד התחבורה לפני שעה קלה לגורמים שונים בענף הרכב. על פי עיקרי המסמך, בתחילת אפריל צפויה להיכנס לתוקף התייקרות של רוב אגרות הרישוי בישראל.
כיום המכוניות אשר נמכרות בישראל מחולקות לשבע קבוצות רישוי הנקבעות לפי מחיר הרכב: עד 101 אלף שקלים לקבוצה הראשונה, מ-101 אלף שקלים ועד 122 אלף שקלים לקבוצה השניה וכיוצא בזאת עד 299 אלף שקלים. מלשון המסמך שהפיץ משרד התחבורה עולה כי רוב האגרות מתייקרות. כך, בעוד שכיום עלות רישוי למכונית בת עד שנתיים היא 1,050 שקלים – כעת תעלה האגרה ל-1,064 שקלים.
עלות הרישוי כיום למכונית שמחירה הוא בין 101 אלף ל 122 אלף שקלים היא 1,336 שקלים – כעת תעלה עלות הרישוי ל1,354 שקלים. חשוב להדגיש- זוהי עלות רישוי בלבד, ללא עלות המבחן (הטסט) עצמו. בקבוצת הרישוי השלישית, של מכוניות שמחירן הוא בין 122 ל 144 אלף שקלים, המחיר כיום הוא 1,611 שקלים – כעת תחול התייקרות ומאפריל המחיר יהיה 1,632 שקלים. בפועל, כל קבוצות הרישוי התייקרו בעשרות שקלים לקבוצה – והמשמעות היא שגם בעלי מכוניות משומשות, שגילן הוא יותר משנתיים, יצטרכו לשלם אגרת רישוי גבוהה יותר החל באפריל.
נושא אגרות הרישוי הנהוגות במדינת ישראל מהווה סלע מחלוקת זה זמן רב. בינואר האחרון, בדיון מיוחד בנושא בוועדת הכלכלה ציין יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל: "אין מדינה בעולם שגובה יותר מישראל, זו חזירות מטורפת ויצאנו למסע ארוך להפחיתה".
על פי נתוני מרכז המחקר של הכנסת, אגרות הרישוי מכניסות לקופת המדינה 4 מיליארד שקלים בשנה ומהוות 98% מאגרות משרד התחבורה. באותו דיון בכנסת, שהתקיים לפני כשנה, הוצגו נתונים לפיהם עלות הרישוי בישראל גבוהה בעד 400 אחוזים מעלות הרישוי הנהוגה בחלק ניכר ממדינות המערב.
ממשרד התחבורה נמסר כי ההתייקרות הצפויה נובעת מהעובדה כי המחיר מוצמד למדד ומתעדכן על בסיס טייס אוטומטי.