סנאפ עקפה את התחזיות לרבעון - המניה זינקה ב-26% במסחר המאוחר
ההכנסות ברבעון הרביעי ניתרו ב-72% ל-285 מיליון דולר, ההפסד המתואם למניה עמד על 13 סנט; מספר המשתמשים גדל ב-5% - שיפור לעומת קצב הגידול ברבעון הקודם
סנאפ סוגרת שנה בטון חיובי: הכנסותיה של מפעילת אפליקציית סנאפצ'ט ברבעון הרביעי להנפקתה עמדו על 285.69 מיליון דולר, לעומת תחזיות אנליסטים להכנסות של 252.8 מיליון דולר. מדובר בעלייה של 72% לעומת הרבעון המקביל ב-2016, נתון שמהווה חזרה להאצה בקצב הצמיחה של החברה הצעירה. הפסדי סנאפ אמנם גדלו
ב-106% ל-349.98 מיליון דולר, אך מדובר בגידול אטי יותר לעומת הרבעון הקודם. ההפסד למניה עמד על 13 סנט, לעומת תחזיות אנליסטים להפסד של 16 סנט. מניית החברה זינקה ב-26% במסחר המאוחר.
- סנאפ תצרף חברות סטארט אפ ישראליות לתוכנית ההאצה שלה
- סוף החדשות: CNN מבטלת את מהדורת הסנאפצ'ט שלה
- פרסומות במציאות מוגברת: סנאפצ'ט שמה לכם BMW בחניה
מספר המשתמשים הפעילים ביום עמד על 187 מיליון, גידול של 5% לעומת הרבעון הקודם ו-18% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. מדובר בשיפור בקצב גידול המשתמשים, שברבעון השלישי גדל ב-2.9% לעומת הרבעון השני. ההכנסה למשתמש גדלה ב-46% לעומת הרבעון המקביל ועמדה על 1.53 דולר בממוצע.
מרבית הכנסות החברה, 219 מיליון דולר, הגיעו מצפון אמריקה, שם יש לה 80 מיליון משתמשים פעילים ביום. באירופה, עם 60 מיליון משמשים, עמדו ההכנסות על 40 מיליון דולר ובשאר העולם ייצרה סנאפ הכנסות של 26 מיליון דולר מ-47 מיליון משתמשים.
"הפעילות העסקית שלנו באמת התגבשה לקראת סוף השנה, ואני מאוד גאה בצוות שלנו שעבד קשה כדי לספק את התוצאות האלו", אמר מייסד ומנכ"ל סנאפ, אוון שפיגל, בהודעה לעיתונות. הוא ציין שהצמיחה של החברה התבצעה בעלויות נמוכות יותר ושקצב שריפת המזומנים ירד ב-49% בהשוואה לרבעון הקודם.
"סיימנו את 2017 בטוחים שאנחנו יכולים להפוך את סנאפצ'ט לקהילה ולהוון את המוצרים שלנו ביעילות גדולה מתמיד", הוסיף שפיגל. "עם התוכניות שלנו לצמיחת משתמשים, מציאות מועשרת ותוכן ב-2018, מעולם לא הייתי נרגש יותר לגבי העתיד של העסק שלנו. נמשיך לעבוד קשה ולהתמקד בהזדמנויות הגדולות שלפנינו".