מובילאיי, מאחוריך: Nexar מת"א גייסה 30 מיליון דולר מ-Ibex ועליבאבא
החברה, שפיתחה מערכת ראיית מכונה לזיהוי סיכונים בכביש, הצליחה להפחית ב-30% את שיעור התאונות בקרב משתמשיה; במקביל לסבב, אותו הובילה קרן Ibex Investors, מינתה נקסאר את מארק גפן למנהל הפעילות העסקית ואת יועד שרייבום לסמנכ"ל הכספים
חברת נקסאר (Nexar) הישראלית גייסה 30 מיליון דולר בהובלת Ibex Investors, לשעבר קרן לזרוס, ובהשתתפות קרן Alibaba Innovation Ventures של עליבאבא, קבוצת Nationwide Insurance, והקרנות שהשקיעו בחברה בעבר - אלף, Mosaic, Slow Ventures, True Ventures ו-Tusk Ventures.
עד כה גייסה החברה כ-48 מיליון דולר.
- האקזיטים של 2017 הגיעו ל-23 מיליארד דולר, הודות למובילאיי ונוירודרם
- פנסוניק רוצה להכניס שליטה קולית למכוניות חכמות
- חגיגה בהייטק הישראלי: שנה חמישית של שיאים בגיוסי כספים
החברה, שמעסיקה 50 עובדים, הודיעה גם על מינויו של יועד שרייבום, לשעבר מנהל כספים בכיר בדיסני, לסמנכ"ל הכספים של החברה ועל מינויו של מארק גפן, יזם ובכיר הייטק ותיק, למנהל העסקים של החברה. גפן הוא ממייסדי אינקפסולה, שנמכרה לאימפרבה.
נקסאר פיתחה מערכת לשיפור בטיחות הנהיגה, שמבוססת על מצלמת רכב שמצלמת את הדרכים ומזהה סכנות. המערכת מחברת בין מכוניות בדרכים ומזהירה נהגים בזמן אמת מפני מכשולים, תאונות וגורמי סיכון נוספים. ההשקעה החדשה תסייע לנקסאר להגדיל את רשת ה-V2V (תקשורת בין כלי רכב) שלה ולעבוד עם חברות ביטוח, ערים ויצרניות רכב ברחבי העולם. היא זמינה מ-2016 ב-740 ערים ב-150 מדינות.
"אנחנו רוצים להשתמש בכסף כדי להתרחב לעוד ערים מעבר לניו יורק, סן פרנסיסקו ולאס וגאס בהן אנחנו פעילים כיום", אמר מארק גפן ל"כלכליסט". "שוק הדגל העיקרי שלנו הוא כיום בניו יורק, שם 10% מכל הנהגים ברכב שיתופי כאובר משתמשים במצלמה שלנו ומייצרים 10 מיליון מייל דאטה ביום - בהשוואה לדוגמה לגוגל, שאוספת 4 מיליון מייל של דאטה בשנה. המידע שמגיע עובר סינון וטיוב כדי שיהיה רלוונטי לצורכינו. אנחנו אומרים למכשירים מה לחפש והיחידה יודעת להגיד מה זיהתה וכמה חשוב הזיהוי", הסביר.
לדברי גפן, המערכת של נקסאר מתוחכמת יותר משל מובילאיי: "מוביילאיי פעילה 15 פלוס שנה ועושה מוצר מצויין, אבל המכשיר שלנו הרבה יותר מגוון ממוביילאיי ומתעדכן כל הזמן. אחרי שהתקנת ברכב את מוביילאיי, קשה לעדכן אותו. התוכנה שלנו מאפשרת לאסוף אינפורמציה ומתעדכנת באופן רציף".
עיקר ההכנסות של נקסאר אמורות להגיע מחברות ביטוח, שמציעות הנחה בפוליסה למשתמשים במערכת, שמסוגלת להעביר דיווחים שוטפים על כל אירוע בטיחות. לטענת נקסאר, מאז הופעלה רשת ה-V2V שלה בניו יורק לקראת סוף 2016, מספר ההתנגשויות בקרב משתמשיה ירד ב-30%. הערים הפעילות ביותר של החברה הן ניו יורק, סן פרנסיסקו, לאס וגאס ותל אביב; המערכת מסוגלת, לדברי החברה, להפיק סקירה מלאה של כל צומת במנהטן בכל חמש דקות.
״המטרה העיקרית שלנו היתה להשתמש במערכות מבוססות בינה מלאכותית כדי להפוך את הנהיגה לחכמה ובטוחה יותר, ואנחנו מאוד נרגשים מההתקדמות עד כה לקראת המטרה של עצירת כל ההתנגשויות על הכביש״. אמר ערן שיר, מנכ"ל נקסאר ואחד ממייסדיה.
"בעזרת מיקור המונים בזמן אמת של נתוני נהיגה על הכביש, נקסאר שומרת על כל רכב בטוח יותר ובונה את מערכת ניהול הכבישים של העתיד״, הוסיף אילן זיבוטופסקי מ-Ibex Investors, שיצטרף לדירקטוריון החברה. ״באמצעות שימוש חדשני בבינה מלאכותית, נקסאר הפכה לשחקנית מרכזית בעולם המוביליטי. היא משנה את האופן שבו תעשיות הביטוח, הרכב והתחבורה משתמשות בדאטה מהכביש. אנחנו שמחים להצטרף לצוות שלה במסע המבטיח הזה״.