CES 2018
פנסוניק רוצה להכניס שליטה קולית למכוניות חכמות
החברה היפנית הוותיקה חגגה 100 שנה להיווסדה באירוע שערכה לקראת תערוכת CES. במסגרתו, הוצגו השותפויות הטכנולוגיות שלה לפיתוח אינטרנט מהיר במטוסים, הכנסת אלקסה לרכב ועוד
אלקסה ברכב וחיבור אינטרנט לווייני שיאפשר לצפות בנטפליקס בזמן טיסה - אלו היו ההכרזות המרכזיות במסיבת העיתונאים שערכה פנסוניק לפני פתיחת תערוכת CES שנערכת השבוע בלאס וגאס.
- פייסבוק ושיאומי משתפות פעולה בזירת ה-VR
- גם גוגל רוצה אקו Show; תשיק רמקולים חכמים בעלי מסך
- רקדנים וירטואליים, VR ומוניות מעופפות: אינטל כובשת את CES
באירוע, שנערך בסימן מאה שנים לפנסוניק, לא הציגה החברה מכשירים חדשים והתמקדה בעיקר בסקירת הפלטפורמות ובשיתופי הפעולה השונים של החברה, חלקם בעלי השלכה עקיפה בלבד על הצרכנים. ההכרזה המעניינת ביותר היתה כנראה בתחום הרכב, שם מתמקדת פנסוניק בהבאת יכולות שליטה קולית למכוניות, ולשם כך משתפת פעולה עם אמזון.
בסרטון הדגמה שהוצג במסיבת העיתונאים ניתן לראות איך ההטמעה של אלקסה במערכת של פנסוניק למכוניות חכמות מאפשרת לשאול אותה שאלות ולבצע פעולות רלוונטיות. אלקסה גם תומכת בעבודה לא מקוונת, ויכולה במוד זה לבצע פעולות כמו שינוי הטמפרטורה ברכב או הקראת הפגישות הבאות של המשתמש.
"לקוחות אוהבים את אלקסה כי מיום ליום היא הופכת יותר ויותר חכמה", אמר סגן נשיא בכיר לאקלסה באמזון, טום טיילור, שהשתתף באירוע. "אנחנו רוצים שהיא תהיה זמינה בכל מקום, גם בכאלה ללא חיבור אינטרנט. אפשר לשלוט במוזיקה, בחלונות ובכל הדברים שרוצים לעשות ברכב. זה יהיה נהדר".
במקביל, במסגרת שיתוף הפעולה של פנסוניק עם גוגל, הודגמו יכולות של גוגל אסיסטנט ברכב לפלטפורמת Skip Gen שפיתחו שתי החברות במשותף, ושדומות מאוד ליכולות שמספקת החברה באמצעות אלקסה. יו"ר ומנכ"ל פנסוניק צפון אמריקה, טום גבהרט, הזכיר בקצרה גם את מאמצי החברה בתחום הרכב האוטונומי, שמתמקדים בפיתוח מכוניות שמתאימות לעידן האוטונומי שבו כבר אין צורך בנהג. מכוניות אלו יכולות להציע מודים שונים של שימושים, דוגמת מוד לעבודה או למנוחה.
גבהרט חשף גם את הדור שלישי של מערכת תקשורת לוויינית למטוסים, שתספק גלישה מהירה הרבה יותר לנוסעים שיוכלו להנות משירותים שדורשים תעבורה גבוהה כמו שיחות וידאו או סטרימינג משירותים דוגמת נטפליקס. המערכת תיכנס לפעולה כבר השנה.
עוד חשפה פנסוניק שתי טלוויזיות OLED חדשות שפותחו בשיתוף מומחים מהוליווד ושלדברי החברה קובעות את הסטנדרט החדש באיכות קול ותמונה. הדגמים החדשים מצוידים במעבד העוצמתי ביותר שפיתחה בעבור טלוויזיות, שמאפשר למקסם את טיב התמונה.
בתחום המוצרים לבית ציינה פנסוניק שיתופי פעולה עם גוגל ואמזון. הבולט מבניהם עם רמקול חכם מבוסס גוגל אסיסטנט, שלפי החברה מספק איכות קול גבוהה משמעותית לעומת רמקולים חכמים אחרים שנמצאים היום בשוק. לחובבי הפטיפונים, הציגה פנסוניק שני דגמים חדשים, עם דגש על עיצוב פרימיום.