ווטסאפ מחפשת את הכסף, משיקה שירות מיוחד לעסקים
אפליקציית הצ'ט הפופולרית בעולם חשפה את WhatsApp Business - פלטפורמת תקשורת ארגונית שמאפשרת לעסקים לתקשר עם הקהל דרכה, לקבל נתוני שימוש ולהציג הודעות, להגיב לתלונות ופניות ועוד
האם ווטסאפ תתחיל להצדיק את תג המחיר של יותר מ-20 מיליארד דולר? הנהלת יישום הצ'ט הפופולרי ביצעה היום צעד משמעותי בדרך לביסוס מודל עסקי והשיקה את WhatsApp Business, אפליקציה לעסקים קטנים שאמורה לסייע להם לתקשר עם לקוחות.
- חור בווטסאפ: פרצת אבטחה מאפשרת לרגל אחרי קבוצות סגורות
- ווטסאפ תפסיק לתמוך במכשירי ווינדוס פון ובלקברי
- צרפת אוסרת על ווטסאפ לשתף מידע משתמשים עם פייסבוק
האפליקציה זמינה בינתיים לאנדרואיד ובשלב זה, במדינות נבחרות ובראשן ארה"ב, בריטניה, מקסיקו, איטליה ואינדונזיה. השקה גלובלית צפויה להתבצע בשבועות הקרובים.
"אנשים בכל העולם משתמשים בווטסאפ כדי לתקשר עם עסקים קטנים שחשובים שלהם – מחברות ביגוד מקוונות בהודו ועד חנויות לחלקי חילוף בברזיל", נכתב בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של האפליקציה. "אבל ווטסאפ נבנתה בעבור אנשים ואנחנו רוצים לשפר את החוויה העסקית. לדוגמה, באמצעות סיוע לעסקים להגיב ללקוחות, הפרדה בין לקוחות להודעות אישיות ויצירת נוכחות רשמית".
האפליקציה החדשה כוללת כמה כלים ייחודיים, ובראשם פרופיל עסקי שנועד לספק ללקוחות מידע שימושי כמו תיאור העסק, כתובת פיזית או מייל וכתובת אתר. כן יוכלו עסקים להשתמש בכלים מסרים ייחודיים כמו תגובות מהירות, שמספקות תשובות קבועות לשאלות תכופות, הודעת ברכה שמציגה ללקוחות את העסק והודעת אי-זמינות שמאפשרת להם לדעת מתי בעל העסק עסוק.
בנוסף יוכלו בעלי עסקים לקבל נתוני אנליטקה כמספר ההודעות שנקראו. רישום מיוחד בחשבון יאפשר למשתמשים לדעת מתי הם מדברים עם עסק, ובהמשך יוכלו עסקים מסוימים לזכות במעמד של חשבון מאושר עם השלמת תהליך שיכלול אימות של מספר הטלפון שלהם.
בווטסאפ מדגישים שהחוויה הבסיסית למשתמשים הפרטיים לא תשנה, ואלו עדיין ייהנו משליטה מלאה בהודעות שהם מקבלים, עם יכולת לחסום כל מספר, כולל עסקים, ולדווח על ספאם.
"יותר מ-80% מהעסקים הקטנים בהודו ובברזיל אומרים שווסטאספ מסייעת להם הן לתקשר עם לקוחות והן להרחיב את הפעילות העסקית שלהם", נכתב בפוסט. "WhatsApp Business תקל על אנשים לתקשר אתם, ולעסקים לתקשר עם לקוחות, בדרך פשוטה וקלה".