הפתרון של פייסבוק, טוויטר ויוטיוב לתוכן פוגעני: תעמולה נגדית
שלוש החברות העידו בפני הסנאט האמריקאי בדיון בנושא תוכני טרור, שנאה ואלימות - והודיעו שהחלו להעצים קולות מתונים, לקיים אירועי הדרכה ולהציג למשתמש תכנים שנוגדים מסרי גופים קיצוניים כדאעש
פייסבוק, גוגל וטוויטר החלו להאבק בתוכן קיצוני באמצעות קידום תעמולה נגדית, במטרה לקטוע במקור את התפשטותם של תכנים אלימים - כך העידו נציגים משלוש החברות בדיון שנערך אתמול (ד') בסנאט האמריקאי.
קראו עוד בכלכליסט:
- יוטיוב נלחמת בפורנו ובגזענות - ובדרך, דורכת על יוצרי התוכן
- הסנאט לגוגל, פייסבוק וטוויטר: עד כמה אתן נלחמות בתוכן פוגעני?
- וידאו הגופה ביוטיוב: החוויה היא שמתה
הדיון נערך בעקבות ביקורת חריפה על כך ששלוש החברות איפשרו לפלטפורמות תוכן הגולשים שלהן להפוך לחממה לקידום תכנים קיצוניים ותכני טרור. לפי דיווח של CNBC, בדיון שנערך בוועדת המסחר, המדע והתחבורה של הסנאט גילו החברות שהחלו לנקוט בצעדים משמעותיים יותר מהסרת תכנים בעיתיים.
מה עושים ענקי הרשת? חוסמים, מצנזרים, ומחנכים מחדש
"אנחנו מאמינים שחלק מרכזי ממלחמה בקיצונים הוא מניעת גיוס באמצעות שיבוש האידאולוגיות שגורמות לאנשים לבצע מעשי אלימות", צוטטה ב-CNBC מנהלת המדיניות הגלובלית של פייסבוק, מוניקה ביקרט. "זו הסיבה שאנחנו תומכים במגוון מאמצי תעמולה נגדית".
ביקרט לא הרחיבה על מאמצים אלו, אך ציינה שהחברה עובדת לשם כך עם אוניברסיטאות, עמותות וקבוצות בקהילה במטרה להעצים קולות חיוביים ומתונים, ושמהלכים אלו מצטרפים לשימוש בזיהוי תמונה וניתוח שפה לזיהוי תוכן טרור לפני שהוא מפורסם.
הסנאט לגוגל, פייסבוק וטוויטר: עד כמה אתן נלחמות בתוכן פוגעני?
נציגי שלוש החברות הוזמנו להעיד בפני ועדת המסחר של הסנאט ולספר כיצד הן נאבקות בפרסומי שנאה, הסתה, בריונות ותוכן קיצוני אחר. מדובר בתופעה שמעוררת זעם רב בקרב הציבור האמריקאי - ודאגה ערה של הרשויות
יואב סטולר
לכתבה המלאה
מנהלת המדיניות הציבורית של יוטיוב, ג'וניפר דאונס, אמרה שהאתר עושה שימוש בשיטה שמכונה "ניתוב מחדש". אם יוטיוב מזהה משתמש שלפי היסטוריית החיפוש שלו נוטה לכיוון קיצוני מוצגות לו פרסומות שסותרות בעדינות תעמולה מטעם דאעש וארגונים דומים שהוא אולי נחשף אליה.
דאונס הוסיפה שבשנה האחרונה גדלה משמעותית מהירות הסרת תוכן מסית: "יכולות למידת המכונה המתקדמות שלנו מאפשרות לנו להוריד כמעט 70% מהתוכן הקיצוני האלים בתוך שמונה שעות מהעלאתו וכמעט מחצית מהתוכן בתוך שעתיים".
מנהל המדיניות הציבורית והפילנטרופיה של טוויטר בארה"ב ובקנדה, קארלוס מונחה, אמר שמאז 2015 קיימה החברה יותר מ-100 אירועי הדרכה להתמודדות עם תוכן קיצוני. אירועים אלו נערכו בין השאר בביירות, בוסניה, בלפסט, בריסל, לונדון, סידני, הבית הלבן והאו"ם.